Asset Details
MbrlCatalogueTitleDetail
Do you wish to reserve the book?
الصحافة الرقمية في عصر الذكاء الاصطناعي
by
عبد الحافظ، نادية محمد مؤلف
in
الصحافة الإلكترونية
/ الإعلام الرقمي
/ الذكاء الاصطناعي
2025
Hey, we have placed the reservation for you!
By the way, why not check out events that you can attend while you pick your title.
You are currently in the queue to collect this book. You will be notified once it is your turn to collect the book.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place the reservation. Kindly try again later.
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Do you wish to request the book?
الصحافة الرقمية في عصر الذكاء الاصطناعي
by
عبد الحافظ، نادية محمد مؤلف
in
الصحافة الإلكترونية
/ الإعلام الرقمي
/ الذكاء الاصطناعي
2025
Please be aware that the book you have requested cannot be checked out. If you would like to checkout this book, you can reserve another copy
We have requested the book for you!
Your request is successful and it will be processed during the Library working hours. Please check the status of your request in My Requests.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place your request. Kindly try again later.
BOOK
الصحافة الرقمية في عصر الذكاء الاصطناعي
2025
Available to read in the library!
Request Book From Autostore
and Choose the Collection Method
Overview
يقدم الكتاب رؤية شاملة وعملية للتحولات التي يشهدها الإعلام الرقمي في ظل الثورة المتسارعة لتقنيات الذكاء الاصطناعي، من خلال استعراض دور الصحافة المدفوعة بالبيانات والتحول نحو صحافة الروبوت، إضافة إلى تقنيات مثل الواقع الافتراضي والمعزز، البلوك تشين، وتكامل المحتوى عبر وسائل متعددة كما يتناول الكتاب التحديات الأخلاقية والمهنية التي يفرضها توظيف هذه التقنيات على المؤسسات الإعلامية، مثل استقلالية القرار التحريري وتحولات خوارزميات النشر 0خدم تفاعل (وليس مجرد متلق)، مما يستدعي تطوير مهارات الصحفي لمواكبة هذا التحول الرقمي الكتاب يستهدف صانعي المحتوى، الأكاديميين، والمؤسسات الإعلامية التي تسعى لفهم فرص وتحديات الذكاء الاصطناعي في صناعة الأخبار والتواصل الإعلامي.
Publisher
دار العلا للنشر والتوزيع
Subject
ISBN
9789778812701
Item info:
2
items available
2
items total in all locations
| Call Number | Copies | Material | Location |
|---|---|---|---|
| PN 4784 .O62 A23 2025 | 2 | BOOK | AUTOSTORE |
MBRLCatalogueRelatedBooks
Related Items
Related Items
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.