Asset Details
MbrlCatalogueTitleDetail
Do you wish to reserve the book?
تصميم البرامج التعليمية لأطفال ما قبل المدرسة
by
الناشف، هدى محمود، 1936- مؤلف
in
تعليم ما قبل المدرسة
/ تكنولوجيا التعليم
2017
Hey, we have placed the reservation for you!
By the way, why not check out events that you can attend while you pick your title.
You are currently in the queue to collect this book. You will be notified once it is your turn to collect the book.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place the reservation. Kindly try again later.
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Do you wish to request the book?
تصميم البرامج التعليمية لأطفال ما قبل المدرسة
by
الناشف، هدى محمود، 1936- مؤلف
in
تعليم ما قبل المدرسة
/ تكنولوجيا التعليم
2017
Please be aware that the book you have requested cannot be checked out. If you would like to checkout this book, you can reserve another copy
We have requested the book for you!
Your request is successful and it will be processed during the Library working hours. Please check the status of your request in My Requests.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place your request. Kindly try again later.
Book
تصميم البرامج التعليمية لأطفال ما قبل المدرسة
2017
Available to read in the library!
Request Book From Autostore
and Choose the Collection Method
Overview
يعتبر هذا الكتاب دليلا علميا لتصميم البرامج التعليمية لأطفال ما قبل المدرسة على أسس فلسفية واجتماعية ونفسية تتمشى والنظريات المعاصرة في هذا المجال، دون إغفال للاحتياجات الخاصة للطفل العربي في ظل قيم المجتمع وتوجهاته وتطلعاته لغد أفضل لأبنائه. يشتمل الكتاب على أثنى عشر فصلا في ثلاث أبواب : يتناول الباب الأول الأسس التي يضعها مصمم البرنامج في اعتباره في كل خطوة من خطوات التخطيط، بالإضافة إلى النظريات الخاصة بالنمو والتعلم. أما الباب الثاني فيستتبع تطور فكرة تصميم برامج لأطفال ما قبل المدرسة وأنواعها، ثم يعرض لبعض النماذج والتجارب لتصميم برامج تعليمية لهذه الفئة من العالمين الغربي والعربي ويترجم الباب الثالث ما تقدم فيأخذ القراء، وفي مقدماتهم معلمات الروضة، خطوة خطوة على من تحديد الغايات والأهداف العامة والموضوعات الرئيسية، طريق بناء البرنامج التعليمي، بدءا واختيار المحتوى والأنشطة التعليمية والإستراتيجيات والوسائل المناسبة وانتهاء بطرق تقويم البرنامج والمتعلم. وتلحق المؤلفة بالكتاب ثلاثة ملاحق: ملحق (1) عبارة عن جدول لتقويم نمو مهارات طفل الروضة، ملحق (2) يعرض في الممارسات المناسبة وغير المناسبة في برامج تربية أطفال الرابعة والخامسة أما الملحق (3) فيقدم نموذجا لبرنامج تربوي مصغر حول خبرة روضتي من تصميم المؤلفة.
Item info:
2
items available
2
items total in all locations
| Call Number | Copies | Material | Location |
|---|---|---|---|
| LB 1139.35 .N37 2017 | 2 | BOOK | AUTOSTORE |
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.