Asset Details
MbrlCatalogueTitleDetail
Do you wish to reserve the book?
أطر حديثة لتعليم اللغات الأجنبية والإفادة منها في تعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها
by
حليبة، مسعد محمد إبراهيم
in
اللغات الأجنبية
/ اللغة العربية
/ تعليم اللغات الأجنبية
2020
Hey, we have placed the reservation for you!
By the way, why not check out events that you can attend while you pick your title.
You are currently in the queue to collect this book. You will be notified once it is your turn to collect the book.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place the reservation. Kindly try again later.
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Do you wish to request the book?
أطر حديثة لتعليم اللغات الأجنبية والإفادة منها في تعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها
by
حليبة، مسعد محمد إبراهيم
in
اللغات الأجنبية
/ اللغة العربية
/ تعليم اللغات الأجنبية
2020
Please be aware that the book you have requested cannot be checked out. If you would like to checkout this book, you can reserve another copy
We have requested the book for you!
Your request is successful and it will be processed during the Library working hours. Please check the status of your request in My Requests.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place your request. Kindly try again later.
أطر حديثة لتعليم اللغات الأجنبية والإفادة منها في تعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها
Journal Article
أطر حديثة لتعليم اللغات الأجنبية والإفادة منها في تعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها
2020
Request Book From Autostore
and Choose the Collection Method
Overview
يهدف هذا البحث إلى عرض بعض المحاولات الحديثة لتطوير تعليم اللغات الأجنبية؛ وذلك بترجمة ثلاثة من أطر تعليم اللغات الأجنبية (١)، وهي: إطار ستيرن ثلاثي الأبعاد (Stern's Three-Dimensional Framework) وإطار الممارسة الاستكشافية (The Exploratory Practice Framework)، وإطار الاستراتيجيات الرئيسة (The Macro Strategies Framework)، واستنتج الباحث من هذه الأطر عددا من التطبيقات التي يمكن الإفادة منها في تعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها، ومن أهم هذه التطبيقات: تحويل عملية تعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها إلى عملية استكشافية بحثية تعاونية، وإعطاء معلمي اللغة العربية للناطقين بغيرها ومتعلميها حرية أكبر في عمليات تخطيط مناهج تعليم اللغة العربية وتنفيذها وتقويمها وتطويرها، وضرورة التخلي عن استخدام طريقة واحدة عند تعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها، وضرورة تبني الفكر الاستراتيجي في تعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها الذي يتيح بدائل عديدة تراعي متغيرات المواقف التعليمية المتعددة.
Publisher
جامعة العريش - كلية التربية
Subject
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.