تفاصيل الأصول
MbrlCatalogueTitleDetail
هل ترغب في حجز الكتاب؟
The Fourth of the Fourth: On the Genesis and the Early Performances of the Allegretto, pizzicato Movement of Béla Bartók's String Quartet No. 4
بواسطة
Németh, Zsombor
في
Archives & records
/ Archivists
/ Autographs
/ Composers
/ Source studies
2021
لقد وضعنا الحجز لك!
بالمناسبة ، لماذا لا تستكشف الفعاليات التي يمكنك حضورها عند زيارتك للمكتبة لإستلام كتبك
أنت حاليًا في قائمة الانتظار لالتقاط هذا الكتاب. سيتم إخطارك بمجرد انتهاء دورك في التقاط الكتاب
هل أنت متأكد أنك تريد إزالة الكتاب من الرف؟
وجه الفتاة! هناك خطأ ما.
أثناء محاولة إزالة العنوان من الرف ، حدث خطأ ما :( يرجى إعادة المحاولة لاحقًا!
وجه الفتاة! هناك خطأ ما.
أثناء محاولة إضافة العنوان إلى الرف ، حدث خطأ ما :( يرجى إعادة المحاولة لاحقًا!
هل تريد طلب الكتاب؟
The Fourth of the Fourth: On the Genesis and the Early Performances of the Allegretto, pizzicato Movement of Béla Bartók's String Quartet No. 4
بواسطة
Németh, Zsombor
في
Archives & records
/ Archivists
/ Autographs
/ Composers
/ Source studies
2021
يرجى العلم أن الكتاب الذي طلبته لا يمكن استعارته. إذا كنت ترغب في إستعارة هذا الكتاب ، يمكنك حجز نسخة أخرى
The Fourth of the Fourth: On the Genesis and the Early Performances of the Allegretto, pizzicato Movement of Béla Bartók's String Quartet No. 4
Journal Article
The Fourth of the Fourth: On the Genesis and the Early Performances of the Allegretto, pizzicato Movement of Béla Bartók's String Quartet No. 4
2021
اطلب الآن
واختر طريقة الاستلام
نظرة عامة
Abstract
As already pointed out by László Somfai in the late 1980s, Béla Bartók's first fully developed five-movement realization of the so-called “bridge” or “palindrome” form was only an afterthought, a further development of a composition originally intended as a cycle of four movements only. As also discussed briefly by Somfai, the evolution of the
Allegretto, pizzicato
movement itself had distinct stages. A recently surfaced source further clarifies these compositional phases, among others confirms the existence of a 140-measure-long version without a proper conclusion, which, at one point, the composer considered as a definitive version (for which only the ending needed to be composed) and tested with the Waldbauer-Kerpely Quartet. The present article re-examines the compositional process of Bartók's String Quartet no. 4 with an emphasis on its additional fourth movement and discusses the different compositional phases of the
Allegretto, pizzicato
.
الناشر
Akademiai Kiado,Akademiai Kiado Zrt
موضوع
يستخدم هذا الموقع ملفات تعريف الارتباط لضمان حصولك على أفضل تجربة على موقعنا.