تفاصيل الأصول
MbrlCatalogueTitleDetail
هل ترغب في حجز الكتاب؟
Are There Any Inherently Public Functions for International Law?
بواسطة
Benvenisti, Eyal
في
Accountability
/ Citizen participation
/ Decision making
/ Delegation of authority
/ International law
/ International organizations
/ Population
/ Privatization
/ Sovereignty
2021
لقد وضعنا الحجز لك!
بالمناسبة ، لماذا لا تستكشف الفعاليات التي يمكنك حضورها عند زيارتك للمكتبة لإستلام كتبك
أنت حاليًا في قائمة الانتظار لالتقاط هذا الكتاب. سيتم إخطارك بمجرد انتهاء دورك في التقاط الكتاب
هل أنت متأكد أنك تريد إزالة الكتاب من الرف؟
وجه الفتاة! هناك خطأ ما.
أثناء محاولة إزالة العنوان من الرف ، حدث خطأ ما :( يرجى إعادة المحاولة لاحقًا!
وجه الفتاة! هناك خطأ ما.
أثناء محاولة إضافة العنوان إلى الرف ، حدث خطأ ما :( يرجى إعادة المحاولة لاحقًا!
هل تريد طلب الكتاب؟
Are There Any Inherently Public Functions for International Law?
بواسطة
Benvenisti, Eyal
في
Accountability
/ Citizen participation
/ Decision making
/ Delegation of authority
/ International law
/ International organizations
/ Population
/ Privatization
/ Sovereignty
2021
يرجى العلم أن الكتاب الذي طلبته لا يمكن استعارته. إذا كنت ترغب في إستعارة هذا الكتاب ، يمكنك حجز نسخة أخرى
Journal Article
Are There Any Inherently Public Functions for International Law?
2021
اطلب الآن
واختر طريقة الاستلام
نظرة عامة
In “Are There ‘Inherently Sovereign Functions’ in International Law?”, Frédéric Mégret provides a deeply insightful reflection on “the essence of the state” from the point of view of international law, outlining a theory about the inherently sovereign functions in international law. He carefully identifies existing norms of international law that articulate certain public functions to be performed solely by the state rather than delegating them to private actors. Mégret offers functional and intrinsic rationales, suggesting that individuals have a right to benefit from certain public functions exercised by state authority, such as legislation and adjudication, what perhaps could be termed “the human right to the state.” In this essay, I suggest that it is indeed possible to derive such demands from the requirements of stable and sustainable governance that are embedded in the concept of sovereign responsibility, as well as from the rights associated with democracy and self-determination. I further argue that Mégret's inquiry can and must be extended also to explore the other side of the coin: the role of international law in facilitating (and possibly limiting) the delegation of public authority to unaccountable international organizations and other global governance bodies.
الناشر
Cambridge University Press
يستخدم هذا الموقع ملفات تعريف الارتباط لضمان حصولك على أفضل تجربة على موقعنا.