MbrlCatalogueTitleDetail

هل ترغب في حجز الكتاب؟
David N. Martin and the post-war 'acts and actors' of Australian variety
David N. Martin and the post-war 'acts and actors' of Australian variety
لقد وضعنا الحجز لك!
لقد وضعنا الحجز لك!
بالمناسبة ، لماذا لا تستكشف الفعاليات التي يمكنك حضورها عند زيارتك للمكتبة لإستلام كتبك
أنت حاليًا في قائمة الانتظار لالتقاط هذا الكتاب. سيتم إخطارك بمجرد انتهاء دورك في التقاط الكتاب
عفوًا! هناك خطأ ما.
عفوًا! هناك خطأ ما.
يبدو أننا لم نتمكن من وضع الحجز. يرجى المحاولة مرة أخرى في وقت لاحق.
هل أنت متأكد أنك تريد إزالة الكتاب من الرف؟
David N. Martin and the post-war 'acts and actors' of Australian variety
وجه الفتاة! هناك خطأ ما.
وجه الفتاة! هناك خطأ ما.
أثناء محاولة إزالة العنوان من الرف ، حدث خطأ ما :( يرجى إعادة المحاولة لاحقًا!
تم إضافة الكتاب إلى الرف الخاص بك!
تم إضافة الكتاب إلى الرف الخاص بك!
عرض الكتب الموجودة على الرف الخاص بك .
وجه الفتاة! هناك خطأ ما.
وجه الفتاة! هناك خطأ ما.
أثناء محاولة إضافة العنوان إلى الرف ، حدث خطأ ما :( يرجى إعادة المحاولة لاحقًا!
هل تريد طلب الكتاب؟
David N. Martin and the post-war 'acts and actors' of Australian variety
David N. Martin and the post-war 'acts and actors' of Australian variety

يرجى العلم أن الكتاب الذي طلبته لا يمكن استعارته. إذا كنت ترغب في إستعارة هذا الكتاب ، يمكنك حجز نسخة أخرى
كيف تريد الحصول عليه؟
لقد طلبنا الكتاب لك! عذرا ، تسليم الروبوت غير متوفر في الوقت الحالي
لقد طلبنا الكتاب لك!
لقد طلبنا الكتاب لك!
تم معالجة طلبك بنجاح وستتم معالجته خلال ساعات عمل المكتبة. يرجى التحقق من حالة طلبك في طلباتي.
وجه الفتاة! هناك خطأ ما.
وجه الفتاة! هناك خطأ ما.
يبدو أننا لم نتمكن من تقديم طلبك. يرجى المحاولة مرة أخرى في وقت لاحق.
David N. Martin and the post-war 'acts and actors' of Australian variety
David N. Martin and the post-war 'acts and actors' of Australian variety
Journal Article

David N. Martin and the post-war 'acts and actors' of Australian variety

2015
نظرة عامة
The variety firm of Tivoli Australia Pty Ltd dominated the industry from the late nineteenth century up to its closure in 1966, in lively competition and collaboration with many other variety firms. While its own management consciously professionalised their operations in accord with international post-war organisational principles, it also seeded the new thrusting breed of international commercial entrepreneurs who would replace it. The Tivoli's great assets were its long-standing institutional prestige and iconic status as Australia's major variety house; its chain of theatre buildings built or acquired in the capital cities; and a managerial culture which increasingly stressed the international, the excellent and the 'family' audience. Of particular interest are the decades after World War II, which comprise Australian variety's loss of the large and predominantly masculinised audience of American and Australian servicemen; the international competition for acts caused by the renewed availability of communications and travel; the introduction of television in Australia for the 1956 Melbourne Olympics; and television's successorship as one of the nation's dominant popular entertainment media. Whereas neither film nor radio had made much of a sustained impression on live variety attendance, the advent of television would help to turn the Tivoli's residual nineteenth-century assets and skill sets into potential weak spots.