تفاصيل الأصول
MbrlCatalogueTitleDetail
هل ترغب في حجز الكتاب؟
Raising Handshape Awareness: The Handshape Inventory for Icelandic Sign Language (ÍTM) in Early Intervention and Teaching of ÍTM
بواسطة
Björk Þorvaldsdóttir, Guðný
, Ivanova, Nedelina
, Sverrisdóttir, Rannveig
في
Inclusive Education / Inclusion
/ Pedagogy
/ Phonetics / Phonology
2022
لقد وضعنا الحجز لك!
بالمناسبة ، لماذا لا تستكشف الفعاليات التي يمكنك حضورها عند زيارتك للمكتبة لإستلام كتبك
أنت حاليًا في قائمة الانتظار لالتقاط هذا الكتاب. سيتم إخطارك بمجرد انتهاء دورك في التقاط الكتاب
هل أنت متأكد أنك تريد إزالة الكتاب من الرف؟
وجه الفتاة! هناك خطأ ما.
أثناء محاولة إزالة العنوان من الرف ، حدث خطأ ما :( يرجى إعادة المحاولة لاحقًا!
وجه الفتاة! هناك خطأ ما.
أثناء محاولة إضافة العنوان إلى الرف ، حدث خطأ ما :( يرجى إعادة المحاولة لاحقًا!
هل تريد طلب الكتاب؟
Raising Handshape Awareness: The Handshape Inventory for Icelandic Sign Language (ÍTM) in Early Intervention and Teaching of ÍTM
بواسطة
Björk Þorvaldsdóttir, Guðný
, Ivanova, Nedelina
, Sverrisdóttir, Rannveig
في
Inclusive Education / Inclusion
/ Pedagogy
/ Phonetics / Phonology
2022
يرجى العلم أن الكتاب الذي طلبته لا يمكن استعارته. إذا كنت ترغب في إستعارة هذا الكتاب ، يمكنك حجز نسخة أخرى
Raising Handshape Awareness: The Handshape Inventory for Icelandic Sign Language (ÍTM) in Early Intervention and Teaching of ÍTM
Journal Article
Raising Handshape Awareness: The Handshape Inventory for Icelandic Sign Language (ÍTM) in Early Intervention and Teaching of ÍTM
2022
الطلب من المخزن الآلي
واختر طريقة الاستلام
نظرة عامة
Although previous research shows that the use of rhyme in early language stimulation has a positive impact on children’s sign language development, this area of sign language acquisition has not been adequately researched. 90% of deaf children are born to hearing parents who barely know sign language before their child is born, and yet they are the primary language role models in their child’s life. As L2 sign language users, hearing parents of deaf children teach language skills in their L2 to their deaf child who acquires sign language as one of their L1s. In this article, we focus on the potential application of the Icelandic Sign Language (ÍTM) handshape inventory in both early language intervention with signing children and in teaching ÍTM as an L2. We argue that the handshape inventory can be used as a teaching tool when teaching sign language as M2L2 to hearing adults and as a visual language stimulation tool for signing children (M1L1 or M2L1). The main purpose of using the handshape inventory is to raise phonological awareness of signing children and adults learning sign language. This can be done by explicitly teaching handshapes to adult learners and using signed rhymes in early language stimulation.
الناشر
University of Zagreb, Faculty of Education and Rehabilitation Sciences,Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
يستخدم هذا الموقع ملفات تعريف الارتباط لضمان حصولك على أفضل تجربة على موقعنا.