Asset Details
MbrlCatalogueTitleDetail
Do you wish to reserve the book?
التفكير البصري : (مفهومه-استراتيجيته-مهاراته)
by
عامر، طارق عبد الرؤوف محمد مؤلف
, المصري، إيهاب عيسى مؤلف
in
التفكير
/ الذكاء
2016
Hey, we have placed the reservation for you!
By the way, why not check out events that you can attend while you pick your title.
You are currently in the queue to collect this book. You will be notified once it is your turn to collect the book.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place the reservation. Kindly try again later.
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Do you wish to request the book?
التفكير البصري : (مفهومه-استراتيجيته-مهاراته)
by
عامر، طارق عبد الرؤوف محمد مؤلف
, المصري، إيهاب عيسى مؤلف
in
التفكير
/ الذكاء
2016
Please be aware that the book you have requested cannot be checked out. If you would like to checkout this book, you can reserve another copy
We have requested the book for you!
Your request is successful and it will be processed during the Library working hours. Please check the status of your request in My Requests.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place your request. Kindly try again later.
BOOK
التفكير البصري : (مفهومه-استراتيجيته-مهاراته)
2016
Available to read in the library!
Request Book From Autostore
and Choose the Collection Method
Overview
يرتبط التفكير البصري بالنصف الأيمن من المخ حيث أنه المسؤول عن الإدراك الكلي والقدرة على التجميع والتعلم البصري، حيث أن النصف الأيسر من المخ يعتبر أنه المسؤول عن إجراءات العمليات التتابعية والتحليلية والعمليات المرتبطة بالوقت. كما يعتبر التفكير البصري أحد أشكال مستويات التفكير العليا يمكن المتعلم من الرؤية المستقبلية، ويساعد التفكير البصري على تنمية المتعلم المستقل ويشجع التلاميذ على إدراك العملية التعليمية الخاصة بهم والمساهمة في العمل التعاوني. وأن التفكير البصري تفكير متعدد الرؤى مع إمكانية التفكير في زوايا ووجهات نظر متعددة ومتنوعة تتكامل فيما بينها لتكوين رؤية ذاتية شاملة لكل عناصر الموقف، لذا فهو يعد أحد أشكال مستويات التفكير العليا، وأن التفكير البصري يركز على تدريب التلاميذ على إستخدام أساليب التخطيط وإدارة المعلومات والتقويم ويدعم الثقة والفهم وييسر التنوع ويطرح الحوار البصري والإيجابي الذي يتحدى عقول التلاميذ ويشجع على بناء استبصارات أفضل تقوم على أساس من التغذية الراجعة المستمرة. ويعتمد التفكير البصري على التفكير العلمي في حل المشكلات حيث ينظر إلى المشكلة العلمية إلى جميع عناصرها نظرة كلية فاحصة في إطار ما يتوافر من وسائل كما أنه ليس مجموعة ثابتة أو خطوات مقننة يلزم أتباعها بقدر ما هو إستراتيجية عامة ديناميكية تتغير وتعد طبيعة المشكلة.
Item info:
2
items available
2
items total in all locations
| Call Number | Copies | Material | Location |
|---|---|---|---|
| BF 441 .A45 2016 | 1 | BOOK | GENERAL |
| 1 | BOOK | AUTOSTORE |
MBRLCatalogueRelatedBooks
Related Items
Related Items
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.