Asset Details
MbrlCatalogueTitleDetail
Do you wish to reserve the book?
المنهاج المندمج : أطروحات في الإصلاح البيداغوجي لمنظومة التربية والتكوين
by
الدريج، محمد، 1949- مؤلف
in
التخطيط التربوي المغرب
/ الإصلاح التعليمي المغرب
2015
Hey, we have placed the reservation for you!
By the way, why not check out events that you can attend while you pick your title.
You are currently in the queue to collect this book. You will be notified once it is your turn to collect the book.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place the reservation. Kindly try again later.
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Do you wish to request the book?
المنهاج المندمج : أطروحات في الإصلاح البيداغوجي لمنظومة التربية والتكوين
by
الدريج، محمد، 1949- مؤلف
in
التخطيط التربوي المغرب
/ الإصلاح التعليمي المغرب
2015
Please be aware that the book you have requested cannot be checked out. If you would like to checkout this book, you can reserve another copy
We have requested the book for you!
Your request is successful and it will be processed during the Library working hours. Please check the status of your request in My Requests.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place your request. Kindly try again later.
المنهاج المندمج : أطروحات في الإصلاح البيداغوجي لمنظومة التربية والتكوين
Book
المنهاج المندمج : أطروحات في الإصلاح البيداغوجي لمنظومة التربية والتكوين
2015
Available to read in the library!
Request Book From Autostore
and Choose the Collection Method
Overview
من أهم ما نتناوله في \"المنهاج المندمج للمؤسسة\" (م 3) والذي يتسع مفهوم الاندماج فيه، نظريا وعمليا، ليشكل نسقا متكاملا. ومن بعض مميزاته كذلك، أنه يقترح أن تمنح الجهات والمؤسسات، حرية تعديل بعض التنظيمات التربوية ووضع مشروع المؤسسة وعقد اتفاقيات شراكة والتكوين المستمر للأطر وتوزيعها، ومواءمة المقررات الدراسية لاحتياجات الأفراد والجماعات وللخصوصيات المحلية، مع احتفاظها بالمبادئ العامة وبالأسس المشتركة في المنهاج الوطني العام. ويسير الاندماج بشكل متواز ومتكامل ،في أربعة اتجاهات : 1-اندماج منهاجي-أفقي ،على مستوى الأهداف العامة و الملكات الأساسية والاتجاهات والقيم. يواكبه اندماج بين المواد الدراسية ومضامينها، أي على مستوى مقررات المنهاج والكتب المدرسية والتي يتم التعامل معها بمقاربة المجزوءات والوحدات. 2-اندماج منهاجي-عمودي، بين مختلف مراحل التعليم بدء بالتعليم الأولي (الروض والكتاب...) وانتهاء بالتعليم العالي والجامعي، مرورا بالتكوين المهني، بحيث تتكامل مقررات وبرامج هذه المراحل بما فيها من تخصصات (أدبية،علمية، تقنية...).3-اندماج منهاجي-مؤسسي ،يتم على مستوى برامج المؤسسة (الروض،المدرسة، الثانوية...) وتنظيماتها التربوية سواء داخليا، بين المدرسين والأطر الإدارية وروادها من التلاميذ وأوليائهم... أوخارجيا بين المؤسسة والبيئة والمجتمع المحلي، أي على مستوى المنطقة والجهة بمختلف مكوناتها، في سياق الجهوية الموسعة.
Publisher
منشورات مجلة علوم التربية
ISBN
9789954344798
Item info:
2
items available
2
items total in all locations
| Call Number | Copies | Material | Location |
|---|---|---|---|
| LC 95 .M8 D87 2015 | 1 | BOOK | GENERAL |
| 1 | BOOK | AUTOSTORE |
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.