Asset Details
MbrlCatalogueTitleDetail
Do you wish to reserve the book?
مهارات التواصل والتفاعل الايجابي = Interpersonal and positive interaction skills
by
الزعبي، مروان طاهر مؤلف
, بنو يونس، محمد محمود مؤلف
, أبو حميدان، يوسف بن عبد الوهاب، 1956- مؤلف
in
علاقات العمل
/ إدارة الأفراد
2016
Hey, we have placed the reservation for you!
By the way, why not check out events that you can attend while you pick your title.
You are currently in the queue to collect this book. You will be notified once it is your turn to collect the book.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place the reservation. Kindly try again later.
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Do you wish to request the book?
مهارات التواصل والتفاعل الايجابي = Interpersonal and positive interaction skills
by
الزعبي، مروان طاهر مؤلف
, بنو يونس، محمد محمود مؤلف
, أبو حميدان، يوسف بن عبد الوهاب، 1956- مؤلف
in
علاقات العمل
/ إدارة الأفراد
2016
Please be aware that the book you have requested cannot be checked out. If you would like to checkout this book, you can reserve another copy
We have requested the book for you!
Your request is successful and it will be processed during the Library working hours. Please check the status of your request in My Requests.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place your request. Kindly try again later.
مهارات التواصل والتفاعل الايجابي = Interpersonal and positive interaction skills
BOOK
مهارات التواصل والتفاعل الايجابي = Interpersonal and positive interaction skills
2016
Available to read in the library!
Request Book From Autostore
and Choose the Collection Method
Overview
يقدم جرعة نظرية وتطبيقية في فن ومهارات التواصل والتفاعل الإيجابي والتي تجعل منك شخصا مقبولا للآخرين وعنصرا إيجابيا في المجتمع الذي تنتمي إليه. يقوم هذا الكتاب على تدريب الأشخاص على سبع مهارات أساسية ضرورية في فن التواصل والتفاعل الإيجابي وهي : مهارة الإصغاء الفعال، مهارة التعاطف والتفهم، مهارة تأكيد الذات، مهارة الحوار مع الآخرين، مهارة جذب الآخرين وكسب محبتهم، مهارة مساعدة الآخرين، مهارة إدارة الغضب وحل الخلافات. جميع هذه المهارات، هي مهارات أساسية لإتقان التفاعل الاجتماعي بشكل إيجابي وبناء. ولكن قبل إتقانها لا بد من أن يمتلك الشخص آداب وأخلاقيات التفاعل الاجتماعي الإيجابي. تم أولا في هذا الكتاب تأطير الأخلاقيات والقيم والآداب المهمة في عملية التفاعل الإيجابي ومن ثم عرض مهارات التفاعل الإيجابي بشكل متسلسل وهرمي. كما يحتوي الكتاب على مجموعة من آداب التعامل التي أتفق عليها جميع المجتمعات المتحضرة والتي تتفق مع عاداتنا وإرثنا الثقافي والاجتماعي والديني مثل آداب التعامل في المنزل والأسرة والجامعة والمدرسة وآداب التعامل مع الزملاء والمدرسين والإناث من زميلات الجامعة أو العمل.
Publisher
إثراء للنشر والتوزيع ؛ مكتبة الجامعة,مطبعة عمال المطابع
Subject
Item info:
2
items available
2
items total in all locations
| Call Number | Copies | Material | Location |
|---|---|---|---|
| HD 6971 .Z83 2016 | 1 | BOOK | EMIRATES |
| 1 | BOOK | AUTOSTORE |
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.