Asset Details
MbrlCatalogueTitleDetail
Do you wish to reserve the book?
ميجور باربارا : جيش الخلاص
by
Shaw, Bernard, 1856-1950 مؤلف
, Shaw, Bernard, 1856-1950 Major barbara
, عكاوي، رحاب خضر معد
in
المسرحيات الإنجليزية قرن 19
/ الأدب الإنجليزي قرن 19
2017
Hey, we have placed the reservation for you!
By the way, why not check out events that you can attend while you pick your title.
You are currently in the queue to collect this book. You will be notified once it is your turn to collect the book.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place the reservation. Kindly try again later.
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Do you wish to request the book?
ميجور باربارا : جيش الخلاص
by
Shaw, Bernard, 1856-1950 مؤلف
, Shaw, Bernard, 1856-1950 Major barbara
, عكاوي، رحاب خضر معد
in
المسرحيات الإنجليزية قرن 19
/ الأدب الإنجليزي قرن 19
2017
Please be aware that the book you have requested cannot be checked out. If you would like to checkout this book, you can reserve another copy
We have requested the book for you!
Your request is successful and it will be processed during the Library working hours. Please check the status of your request in My Requests.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place your request. Kindly try again later.
BOOK
ميجور باربارا : جيش الخلاص
2017
Available to read in the library!
Request Book From Autostore
and Choose the Collection Method
Overview
دب برنارد شو أدب النقد الإجتماعي وأسلحته في هذا النقد الفكاهة والسخرية والتمريض. وفي هذا الإطار، وضمن هذا الأسلوب كتب شو مسرحياته المضحكة الأربع: \"السلاح والإنسان\" و \"كانديدا\" و \"رجل القدر\" التي يصور فيها نابليون، ومسرحيته \"لا يمكنك أن تقول\" ، مسرحياته هذه الأربعة، هي مسرحيات كوميدية بالمعنى التقليدي، تعتمد أساساً على السخرية من الأوضاع الإجتماعية في مواقف مضحكة، تغلف النقد اللاذع بطبقة لذيذة من المرح. أما مسرحياته الثلاث للمتطهرين \"for plays Three puritans \"فإنه يلبس فيها مسوح الجد ويتخذ فيها من الميلودراما وسيلة لنقل آرائه في المثل العليا التي درج الناس على التمسك بها. والواقع أن الميلودراما السائدة في عصره كانت تمجد تلك المثل العليا، لذلك اختار شو الميلودراما ليسخر من الميلودراما، وبالتالي ليبين أن ما تمجده يستحق السخرية لا التمجيد. ففي مسرحيته تلميذ الشيطان (1897 ،(يقارن شو بين شخصياته مسز دوجيون المتدينة ً للشيطان. وفي مسرحيته \"قيصر وكليوباترا\" وإبنها ريتشارد المارق، والذي يعتبره أهل القرية تلميذا (1898 (يقارن شو بين قيصر وعدد من الشخوص الذين ليس لهم سموه الخلقي مثل كليوباترا، التي تحتكم فيها عواطفها وأهواؤها، ديريتانس، الإنكليزي التقليدي، الذي يتمسك بالمظاهر ليضفي على سلوكه مظهر الوقار، ورونيو الذي يتصرف على سجيته، فيقتل من يخشاه دون إعطاء مسوغ أخلاقي. ولكن جرعة الميلودراما تزداد في مسرحيته \"تحول الكابتن براسباوند\" (1899 (حين يحاول شو أن يصور فيها في شخوص \"ليدي سييلي وإينفليت\" إنساناً شريفاً على مثال ريتشارد دوجيون وقيصر.
Publisher
دار الحرف العربي للطباعة والنشر والتوزيع,طبع في لبنان
ISBN
9786148014260
Item info:
2
items available
2
items total in all locations
| Call Number | Copies | Material | Location |
|---|---|---|---|
| PR 5363 .M3512 2017 | 1 | BOOK | GENERAL |
| 1 | BOOK | AUTOSTORE |
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.