Asset Details
MbrlCatalogueTitleDetail
Do you wish to reserve the book?
خذ مسافة .. المدرسة .. رواية في أعماق الداخل
by
ابن عبد الله، سالم مؤلف
, باقادر، أبو بكر أحمد، 1950- مراجع
in
التخطيط التربوي
/ المدارس تقييم
2015
Hey, we have placed the reservation for you!
By the way, why not check out events that you can attend while you pick your title.
You are currently in the queue to collect this book. You will be notified once it is your turn to collect the book.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place the reservation. Kindly try again later.
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Do you wish to request the book?
خذ مسافة .. المدرسة .. رواية في أعماق الداخل
by
ابن عبد الله، سالم مؤلف
, باقادر، أبو بكر أحمد، 1950- مراجع
in
التخطيط التربوي
/ المدارس تقييم
2015
Please be aware that the book you have requested cannot be checked out. If you would like to checkout this book, you can reserve another copy
We have requested the book for you!
Your request is successful and it will be processed during the Library working hours. Please check the status of your request in My Requests.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place your request. Kindly try again later.
BOOK
خذ مسافة .. المدرسة .. رواية في أعماق الداخل
2015
Available to read in the library!
Request Book From Autostore
and Choose the Collection Method
Overview
أزعم أن قلمي سيقودك أيها القارئ إلى إمساك بطرف الخيط لتكوين إحاطة ثرية ومثيرة من خلال وصف تفصيلي روائي لفتات تم التقاطه وتصنيف فهمه وفق أسلوب منهجي منظم وواضح. لعله يسهم في تقديم بعث جديد وأرضية للفهم بعد تجربة ممتدة بعرض زماني منذ تأسيس كيان المملكة وهو الآن يتجاوز 90 عاما. مؤسسة انطلقنا في رسم دواخلها من واقعها الهيكلي الصلب (المادي المدرسي)، إلى قادة حراكها اليومي، تالين ذلك بالمناهج المؤثرة فيها، خاتمين بمناخها الثقافي المكتنز بشتى الصور والمشاهد. تبلور تناول الهيكل المادي للمظاهر المرئية في وجهيها المادي والمعنوي لتشمل البناء المدرسي، الجمال، الزي المدرسي، بانوراما، صف دراسي، سبورة، المساحة، فناء المدرسة، النظافة، الحمامات، المقصف. أما الجزء الثاني فتمحور حول قادة الحراك المدرسي شاملا المدير، الوكيل، المعلم، التلميذ، المرشد الطلابي ولي الأمر، العريف، عامل المدرسة، الإداريين، مجلس الإدارة، مجلس الآباء، المشرف التربوي أما الجزء الثالث للجراسة فهو المنهج بمفهومه الواسع ويشمل : التقويم المستمر، القراءة، النشاط، الرياضيات، حصة الرياضة، الفنية، صحة... مرض، غياب المعلم، الطالب المقيم، فقراء الطلاب، اليوم الوطني سيكون حديثنا حول المناخ الثقافي للداخل المدرسي بتجلياته الثلاث : 1-المفاصل الظاهرة. 2-وأخيرا المفاصل الخفية. .3-الدواعم. هذه المنظومة المتكاملة من الأدوات حاولنا بها السرد في حكائية شيقة من داخل العمق المدرسي، بتفاصيله البسيطة والمعقدة داخلين من باب الماديات (البناء المدرسي) والمنهجيات في صورتها الواضحة والخفية ثم دلفنا إلى قادة الحراك المدرسي وانتهينا بالمناخ الثقافي والاجتماعي وما يتصل به.
Item info:
2
items available
2
items total in all locations
| Call Number | Copies | Material | Location |
|---|---|---|---|
| LC 71.2 .I26 2015 | 2 | BOOK | AUTOSTORE |
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.