MbrlCatalogueTitleDetail

Do you wish to reserve the book?
فن الجذب : (فن التعامل مع الآخرين)
فن الجذب : (فن التعامل مع الآخرين)
Hey, we have placed the reservation for you!
Hey, we have placed the reservation for you!
By the way, why not check out events that you can attend while you pick your title.
You are currently in the queue to collect this book. You will be notified once it is your turn to collect the book.
Oops! Something went wrong.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place the reservation. Kindly try again later.
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
فن الجذب : (فن التعامل مع الآخرين)
Oops! Something went wrong.
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Title added to your shelf!
Title added to your shelf!
View what I already have on My Shelf.
Oops! Something went wrong.
Oops! Something went wrong.
While trying to add the title to your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Do you wish to request the book?
فن الجذب : (فن التعامل مع الآخرين)
فن الجذب : (فن التعامل مع الآخرين)

Please be aware that the book you have requested cannot be checked out. If you would like to checkout this book, you can reserve another copy
How would you like to get it?
We have requested the book for you! Sorry the robot delivery is not available at the moment
We have requested the book for you!
We have requested the book for you!
Your request is successful and it will be processed during the Library working hours. Please check the status of your request in My Requests.
Oops! Something went wrong.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place your request. Kindly try again later.
فن الجذب : (فن التعامل مع الآخرين)
فن الجذب : (فن التعامل مع الآخرين)
Book

فن الجذب : (فن التعامل مع الآخرين)

2020
Request Book From Autostore and Choose the Collection Method
Overview
يتوجب على الفرد التعامل مع الناس بنفس الطريقة التي يجب أن يعاملوه بها، بحيث يلقي التحية عليهم عند الالتقاء بهم ويحترم خصوصيتهم وآرائهم وممتلكاتهم من خلال القول دائما من فضلك وشكرا لك) ومعالمتهم باحترام عن طريق التخلي عن مقعده في وسائل النقل العام لأجل شخص آخر، أو من خلال تقديم يد المساعدة لشخص ما دون أن يطلب ذلك ومن آداب السلوك التي يتوجب على الفرد الالتزام بها عند الجلوس أو التحدث مع شخص ما إعطاءه الاهتمام الكامل، بحيث يمتنع عن إرسال الرسائل النصية، أو إجراء المكالمات الهاتفية، أو قراءة الكتب خلال محاولته التفاعل معه. يعتبر تجنب النقاش مع الشخص السلبي أحد أهم فنون التعامل مع الناس، حيث إنه من المحتمل أن يكون لدى الشخص ولن يتخلى عنها نتيجة لما قد يقوله الفرد وقد يتمكن من العثورعلى العديد من الأسباب التي تدعم السلبي آراء قوية جدا رأيه وتؤيد وجهة نظره، مما يؤدي إلا أن تكون المناقشة أكثر سلبية. لذلك فإنه يتوجب على الفرد في مثل هذه الحالات تقديم تعليقات بناءة وفي حال وجد أن الشخص الذي أمامه غير مستعد على الاقتناع بذلك، فيتوجب عليها حينها تجنب الاستمرار في هذه المناقشة والتوقف فورا يعتبر التعامل السليم مع الناس من أبرز الفنون الاجتماعية التي تسعى فئة كبيرة من الأشخاص إلى اكتسابها وخاصة الأشخاص الذين يواجهون بعض المشاكل والصعوبات في التواصل مع المحيط الذي يعيشون فيه، حيث ينتج ذلك بصورة مباشرة عن ضعف الشخصية وعدم الجرأة في التعبير عن الذات، الأمر الذي ينعكس بصورة سلبية على الجانب النفسي والفسيولوجي لديهم ويضعهم في قالب من العزلة الاجتماعية.
Publisher
دار البداية ناشرون وموزعون : دار المستقبل للنشر والتوزيع
ISBN
9789957825263
Item info:
2 items available
2 items total in all locations
Holdings :
Call Number Copies Material Location
BF 637 .C45 D39 2020 2 BOOK AUTOSTORE