MbrlCatalogueTitleDetail

Do you wish to reserve the book?
علم النفس الإعلامي = Media psychology
علم النفس الإعلامي = Media psychology
Hey, we have placed the reservation for you!
Hey, we have placed the reservation for you!
By the way, why not check out events that you can attend while you pick your title.
You are currently in the queue to collect this book. You will be notified once it is your turn to collect the book.
Oops! Something went wrong.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place the reservation. Kindly try again later.
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
علم النفس الإعلامي = Media psychology
Oops! Something went wrong.
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Title added to your shelf!
Title added to your shelf!
View what I already have on My Shelf.
Oops! Something went wrong.
Oops! Something went wrong.
While trying to add the title to your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Do you wish to request the book?
علم النفس الإعلامي = Media psychology
علم النفس الإعلامي = Media psychology

Please be aware that the book you have requested cannot be checked out. If you would like to checkout this book, you can reserve another copy
How would you like to get it?
We have requested the book for you! Sorry the robot delivery is not available at the moment
We have requested the book for you!
We have requested the book for you!
Your request is successful and it will be processed during the Library working hours. Please check the status of your request in My Requests.
Oops! Something went wrong.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place your request. Kindly try again later.
علم النفس الإعلامي = Media psychology
علم النفس الإعلامي = Media psychology
BOOK

علم النفس الإعلامي = Media psychology

2015
Overview
يقضي أفراد المجتمع حاليا ربع فترة استيقاظهم على الأقل بمتابعة وسائل الإعلام المختلفة، ولا شك أن تأثيرها النفسي مهما في حياتهم، ولا يستطيع أفراد المجتمع حاليا الاستغناء عن وسائل الإعلام حتى ليوم واحد فقد أصبحت هذه الوسائل أسلوبا لربط الفرد مع المجتمع، فهو أثناء جلوسه في منزله يستطيع أن يعلم كل ما يدور في العالم ويشاهد مختلف الثقافات ويطلع على عدة أنماط من المجتمع كل منهم يتصرف ويسلك كما يحلوا له، ومن هنا أصبح الإعلام بوابة العقل كما يحسن لنا كمؤلفين تسميته. إن هذه الأداة الإعلامية بكل ما تحمله من مزايا لا يمكن تجاهلها، ولها عيوب لا يمكن إخفاؤها تؤثر على نفسيات الأفراد والمجتمعات فترهقهم من ناحية وتساهم في بنائهم النفسي وتسليتهم من ناحية أخرى لذا كان لا بد من الكتابة في هذا الموضوع. من خلال تدريسنا لمادة علم النفس الإعلامي لعدة سنوات، لاحظنا قصورا في عدد الكتب التي تعنى في علم النفس الإعلامي، فوجدنا أن الكثير من الكتب إما أنها تهتم بالإعلام كظاهرة فتتحدث عن وسائل الإعلام فقط، أو أنها تتطرق إليه بشكل عام في كتب علم الاجتماع، وحتى الكتب التي تعنى بعلم النفس الإعلامي لوحظ بأنها لا تربط الإعلام بالجوانب النفسية بالشكل المناسب، لذلك جاءت فكرة تأليف هذا الكتاب وقد عمل المؤلفان جهدا طويلا من أجل تجميع مادة من بطون الكتب ومما أتيح لهم من معرفة. ويأتي كتاب علم النفس الإعلامي ليرفد الفكر الإعلامي النفسي لكل الإعلاميين وإلى كل الطلبة الذين يدرسون، سواء تخصصات علم النفس أو تخصصات الإعلام، وقد امتاز هذا الكتاب بالربط ما بين الجانب النظري والعملي، فقد قدم المؤلفان المفهوم مع مثال عليه أو أكثر حتى يسهل للقارئ استيعاب الفكرة وتطبيقها.
Publisher
دار المسيرة للنشر والتوزيع والطباعة
Item info:
2 items available
2 items total in all locations
Holdings :
Call Number Copies Material Location
HM 1206 .K43 2015 1 BOOK GENERAL
1 BOOK AUTOSTORE