Search Results Heading

MBRLSearchResults

mbrl.module.common.modules.added.book.to.shelf
Title added to your shelf!
View what I already have on My Shelf.
Oops! Something went wrong.
Oops! Something went wrong.
While trying to add the title to your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
    Done
    Filters
    Reset
  • Language
      Language
      Clear All
      Language
  • Subject
      Subject
      Clear All
      Subject
  • Item Type
      Item Type
      Clear All
      Item Type
  • Discipline
      Discipline
      Clear All
      Discipline
  • Year
      Year
      Clear All
      From:
      -
      To:
  • More Filters
6 result(s) for "Schumacher-Wulf, Eva"
Sort by:
heredERA Breast Cancer: a phase III, randomized, open-label study evaluating the efficacy and safety of giredestrant plus the fixed-dose combination of pertuzumab and trastuzumab for subcutaneous injection in patients with previously untreated HER2-positive, estrogen receptor-positive locally advanced or metastatic breast cancer
Background HER2-positive, estrogen receptor-positive breast cancer (HER2+, ER+ BC) is a distinct disease subtype associated with inferior response to chemotherapy plus HER2-targeted therapy compared with HER2+, ER-negative BC. Bi-directional crosstalk leads to cooperation of the HER2 and ER pathways that may drive treatment resistance; thus, simultaneous co-targeting may optimize treatment impact and survival outcomes in patients with HER2+, ER+ BC. First-line (1L) treatment for patients with HER2+ metastatic BC (mBC) is pertuzumab, trastuzumab, and taxane chemotherapy. In clinical practice, dual HER2 blockade plus a fixed number of chemotherapy cycles are given as induction therapy to maximize tumor response, with subsequent HER2-targeted maintenance treatment given as a more tolerable regimen for long-term disease control. For patients whose tumors co-express ER, maintenance endocrine therapy (ET) can be added, but uptake varies due to lack of data from randomized clinical trials investigating the superiority of maintenance ET plus dual HER2 blockade versus dual HER2 blockade alone. Giredestrant, a novel oral selective ER antagonist and degrader, shows promising clinical activity and manageable safety across phase I–II trials of patients with ER+, HER2-negative BC, with therapeutic potential in those with HER2 co-expression. Methods This phase III, randomized, open-label, two-arm study aims to recruit 812 patients with HER2+, ER+  locally advanced (LA)/mBC into the induction phase (fixed-dose combination of pertuzumab and trastuzumab for subcutaneous injection [PH FDC SC] plus a taxane) to enable 730 patients to be randomized 1:1 to the maintenance phase (giredestrant plus PH FDC SC or PH FDC SC [plus optional ET]), stratified by disease site (visceral versus non-visceral), type of LA/metastatic presentation (de novo versus recurrent), best overall response to induction therapy (partial/complete response versus stable disease), and intent to give ET (yes versus no). The primary endpoint is investigator-assessed progression-free survival. Secondary endpoints include overall survival, objective response rate, clinical benefit rate, duration of response, safety, and patient-reported outcomes. Discussion heredERA BC will address whether giredestrant plus dual HER2 blockade is superior to dual HER2 blockade alone, to inform the use of this combination in clinical practice for maintenance 1L treatment of patients with HER2+, ER+ LA/mBC. Trial registration ClinicalTrials.gov, NCT05296798; registered on March 25, 2022. Protocol version 3.0 (November 18, 2022). Sponsor: F. Hoffmann-La Roche Ltd, Grenzacherstrasse 124 4070, Basel, Switzerland.
Quality of Life and Treatment-Related Side Effects in Patients With HR+/HER2− Advanced Breast Cancer: Findings From a Multicountry Survey
Abstract Background Quality of life (QOL) is a critical factor in decision-making for advanced breast cancer (ABC). There is a need to improve how QOL and treatment-related side effects (SEs) that impact it are clinically assessed. We examined healthcare professionals’ (HCPs’) and patients’ perspectives on the importance of QOL discussions and the impact of SEs on QOL in clinical settings. Patients and Methods A cross-sectional online survey was conducted (7/2020-5/2021) among oncologists, nurses, and patients with HR+/HER2− ABC in 7 countries. Results The survey was completed by 502 HCPs and 467 patients. Overall, 88% of oncologists and 49% of patients recalled QOL discussions at follow-up. In the first- through fourth-line (1L, 2L, 3L, and 4L) settings, respectively, 48%, 57%, 79%, and 85% of oncologists reported QOL was very important; 73% and 45% of patients receiving 1L and 2L treatment and 40% receiving 3L+ treatment indicated QOL was important. Patients reported that insomnia, anxiety, back pain, fatigue, diarrhea, hot flashes, low sexual interest, and loss of appetite had a moderate/severe impact on QOL. Of patients experiencing certain SEs, ≥64% did not discuss them with HCPs until there was a moderate/severe impact on QOL. In patients receiving a CDK4/6 inhibitor, SEs, including insomnia, diarrhea, back pain, and fatigue, had a moderate/severe impact on QOL. Conclusions This survey discovered disconnects between HCPs and patients with ABC on the importance of QOL discussions and the impact of SEs on QOL. These data support the use of ABC-specific QOL questionnaires that closely monitor SEs impacting QOL. There is a need to improve how quality of life (QOL) and the treatment-related side effects that affect QOL are clinically assessed. This article examines healthcare professionals’ and patients’ perspectives on this topic.
Leben mit metastasiertem Mammakarzinom
HintergrundEine metastasierte Brustkrebserkrankung stellt eine komplexe, multidimensionale Herausforderung für Brustkrebspatientinnen und -patienten dar. Das Ziel der onkologischen Behandlung ist i. d. R. nicht mehr die Heilung. Es geht vielmehr darum, das Fortschreiten der Krankheit zu verlangsamen und die Lebensqualität der Betroffenen zu erhalten bzw. zu verbessern. Fortschritte in der Krebsforschung und der personalisierten Medizin machen Hoffnung und ermöglichen immer häufiger individuelle Behandlungsstrategien. Die Betreuung und Unterstützung der Krebspatientinnen und -patienten sowie ihrer Angehörigen über die medizinische Versorgung hinaus sind von großer Bedeutung, um eine möglichst gute Lebensqualität trotz der metastasierten Erkrankung aufrechtzuerhalten. Sozialer Rückhalt und finanzielle Absicherung spielen eine entscheidende Rolle in der Bewältigung des täglichen Lebens mit der Krankheit.ZielDer vorliegende Artikel gibt einen Überblick über verschiedene medizinische und psychosoziale Aspekte, die einen Einfluss auf die Lebensqualität von Krebspatientinnen und -patienten haben.MethodeDiese Arbeit basiert auf Leserbefragungen des Brustkrebsmagazins Mamma Mia!, den Erfahrungen, die die Autorin in ihrer 20-jährigen Tätigkeit als Patientenvertreterin gesammelt hat, sowie der Berücksichtigung ausgewählter, patientenrelevanter Studien.SchlussfolgerungDie Versorgung von Menschen mit einer metastasierten Brustkrebserkrankung erfordert gemeinsame Anstrengungen auf medizinischem, wissenschaftlichem und sozialem Gebiet. Ein interdisziplinärer und interprofessioneller Betreuungsansatz ist Voraussetzung für den Erhalt einer möglichst guten Lebensqualität der Betroffenen.
Leben mit metastasiertem Mammakarzinom
Zusammenfassung Hintergrund Eine metastasierte Brustkrebserkrankung stellt eine komplexe, multidimensionale Herausforderung für Brustkrebspatientinnen und -patienten dar. Das Ziel der onkologischen Behandlung ist i. d. R. nicht mehr die Heilung. Es geht vielmehr darum, das Fortschreiten der Krankheit zu verlangsamen und die Lebensqualität der Betroffenen zu erhalten bzw. zu verbessern. Fortschritte in der Krebsforschung und der personalisierten Medizin machen Hoffnung und ermöglichen immer häufiger individuelle Behandlungsstrategien. Die Betreuung und Unterstützung der Krebspatientinnen und -patienten sowie ihrer Angehörigen über die medizinische Versorgung hinaus sind von großer Bedeutung, um eine möglichst gute Lebensqualität trotz der metastasierten Erkrankung aufrechtzuerhalten. Sozialer Rückhalt und finanzielle Absicherung spielen eine entscheidende Rolle in der Bewältigung des täglichen Lebens mit der Krankheit. Ziel Der vorliegende Artikel gibt einen Überblick über verschiedene medizinische und psychosoziale Aspekte, die einen Einfluss auf die Lebensqualität von Krebspatientinnen und -patienten haben. Methode Diese Arbeit basiert auf Leserbefragungen des Brustkrebsmagazins Mamma Mia! , den Erfahrungen, die die Autorin in ihrer 20-jährigen Tätigkeit als Patientenvertreterin gesammelt hat, sowie der Berücksichtigung ausgewählter, patientenrelevanter Studien. Schlussfolgerung Die Versorgung von Menschen mit einer metastasierten Brustkrebserkrankung erfordert gemeinsame Anstrengungen auf medizinischem, wissenschaftlichem und sozialem Gebiet. Ein interdisziplinärer und interprofessioneller Betreuungsansatz ist Voraussetzung für den Erhalt einer möglichst guten Lebensqualität der Betroffenen.
Novel treatment strategies and key research priorities for patients with breast cancer and central nervous system (CNS) metastases
Despite improvements in surgical techniques, advances in delivery of radiation therapy, and development of therapies with central nervous system (CNS) activity, the presence of CNS metastases from breast cancer is frequently associated with a poor prognosis. In 2023, the leadership of the Breast International Group and National Cancer Institute's National Clinical Trials Network convened a CNS working group to identify key challenges and discuss ways that international collaborations could push forward progress in the field. This review reflects initial discussions of the working group and addresses (1) the possible role of screening for CNS metastases, (2) optimal sequencing of local and systemic therapies among patients with human epidermal growth factor receptor 2 (HER2)-positive CNS metastases, (3) management of leptomeningeal disease, and (4) the importance of developing innovative clinical trials for treatment and prevention of CNS metastases across breast cancer subtypes that is informed by preclinical data/basic science, with seamless knowledge translation to allow for rapid clinical adoption.
ABC7-Konsens zur Systemtherapie des fortgeschrittenen Mammakarzinoms
Zusammenfassung Hintergrund Die mittlerweile 7. Internationale Konsensuskonferenz zum fortgeschrittenen Mammakarzinom ABC7 (International Consensus Conference for Advanced Breast Cancer [ABC]) fand vom 9. bis 12. November 2023 in Lissabon/Portugal statt. Bei dem Konsens handelt es sich um ein Meinungsbild von Expertinnen und Experten unterschiedlicher Länder und Fachdisziplinen. Rationale Ziel der internationalen Konsensuskonferenz ist es, die Behandlung der Patientinnen mit primär inoperablem fortgeschrittenem bzw. mit metastasiertem Mammakarzinom auf evidenzbasierter Grundlage weltweit zu standardisieren und in allen Ländern eine adäquate Behandlung sicherzustellen. Im vorliegenden Manuskript werden die ABC7-Abstimmungsergebnisse vor Ort für den Klinikalltag in Deutschland diskutiert. Grundlage Die Diskussion erfolgt vor dem Hintergrund der aktualisierten Therapieempfehlungen der Arbeitsgemeinschaft Gynäkologische Onkologie (AGO Organkommission Mamma; Version 2024.1D) vom März 2024. Ergebnis In diesem Manuskript liegt der inhaltliche Fokus auf der Systemtherapie des metastasierten Mammakarzinoms. Spezielle Themen waren unter anderem die oligometastasierte Patientin, die leptomeningeale Erkrankung, die Behandlung von Hirnmetastasen sowie von schwangeren Patientinnen. Wie schon in den vergangenen Jahren nahmen auch Patientenvertreterinnen aus der ganzen Welt an der Konferenz teil und waren an der Konsensfindung beteiligt.