Search Results Heading

MBRLSearchResults

mbrl.module.common.modules.added.book.to.shelf
Title added to your shelf!
View what I already have on My Shelf.
Oops! Something went wrong.
Oops! Something went wrong.
While trying to add the title to your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
    Done
    Filters
    Reset
  • Discipline
      Discipline
      Clear All
      Discipline
  • Is Peer Reviewed
      Is Peer Reviewed
      Clear All
      Is Peer Reviewed
  • Series Title
      Series Title
      Clear All
      Series Title
  • Reading Level
      Reading Level
      Clear All
      Reading Level
  • Year
      Year
      Clear All
      From:
      -
      To:
  • More Filters
      More Filters
      Clear All
      More Filters
      Content Type
    • Item Type
    • Is Full-Text Available
    • Subject
    • Country Of Publication
    • Publisher
    • Source
    • Target Audience
    • Donor
    • Language
    • Place of Publication
    • Contributors
    • Location
243 result(s) for "إدارة المكاتب"
Sort by:
أتمتة المكاتب = Office automation
الكتاب بعنوان (أتمتة المكاتب) والذي قام بتأليفه (الأستاذ الدكتور علاء عبد الرازق السالمي) بالاشتراك مع (الأستاذ الدكتور محمد عبد العال النعيمي) يهدف إلى التعرف على مفهوم أتمتة المكاتب وتكوين تصور عن نموذج أتمتة المكاتب وأهميتها في حل المشاكل ومعرفة كيف يتم التفكير بدراسة إدخال التكنولوجيا إلى المكاتب والإطلاع على معوقات وفوائد أتمتة المكاتب في المنشأة والتعرف على أهم البرمجيات المستخدمة في أتمتة المكاتب من أهم أهداف هذا الكتاب.
إدارة المكاتب الحديثة (وأعمالها المكتبية) = Management of offices & bussiness protocols
جهد علمي منهجي مركز على إدارة المكاتب الحديثة وأعمالها المكتبية نهض به الباحثان الخبيران في العلوم الإدارية، الدكتور عادل عبد الله العوضي والدكتورة فايزة عبد الله العوضي عضو الهيئة التعليمية بكلية الدراسات التجارية- الهيئة العامة للتعليم التطبيقي والتدريب بدولة الكويت وقدما من خلاله رؤية حديثة معاصرة لإدارة المكاتب الحديثة وأعمالها المكتبية مؤكدين على ضرورة تحديث الإدارة المكتبية وتنظيم أعمالها وهندستها وتبسيط إجراءاتها ونظم معلوماتها واتصالاتها وإدارة مواردها البشرية والإشراف عليها واتتمتتها وتنمية العاملين وتأمين السلامة وقد وظفا خبراتهما العلمية والتربوية فصاغا الكتاب بلغة فصيحة لازمت بين أصالة المعايير التركيبية للجملة العربية وبين اللغة الاصطلاحية العلمية الحديثة حيث سهولة المفردة وبساطة التركيب ووضوح المعنى وعمقه بما يتلاءم مع السليقة العربية ووضعا في نهايته مناقشة تقيس مدى تحقق هذه الأهداف وذلك استجابة لرغبات الباحثين والدارسين والمدرسين والطلاب ورجال الأعمال والعاملين على وظائف الأعمال المكتبية المتنوعة في المنظمات الحكومية والأهلية وتوخيا لتلبية حاجاتهم وعملا على نيل رضائهم.
The Interactive Impact of Organizational Support, Service Training and Empowerment on Employees' Affective Commitment and Service Recovery Performance
This study investigated the interrelationship of some management practices of service quality, as manifested by front office employees' appraisal of organizational support, service training and empowerment and service recovery performance through their affective commitment in the Egyptian hotel sector. This research reports the findings of questionnaire survey distributed to 219 employees from the front office department of five-star hotels in Cairo. Previously developed and validated measures for organizational support, service training, empowerment, affective commitment and service recovery performance were adopted to test the research hypotheses. Results indicate that organizational support, service training, empowerment and employees' affective commitment are directly related to service recovery performance, though no direct effect of service training over employees' affective commitment was found. Moreover, employees' affective commitment partially mediates the relationship between organizational support, empowerment and service recovery performance. Thus, organizational support and empowerment can strongly relate with achieving a higher level of service recovery performance in the front office department with mediation of its employees' affective commitment.
إدارة المستندات في المكاتب والمؤسسات
يتناول الكتاب بعض الإقتراحات المفيدة مثل إعادة تصميم عمليات إدارة المشروع وإدارة الجودة والاستثمار في الأفراد وذلك في إطار إدارة المعلومات وأساليب التطوير ويوضح الكاتب كيف يمكن الاستعانة بنظم التكنولوجيا المختلفة لدعم دورة حياة المعلومات بداية من إنشاء المعلومات وفهرستها ونقلها وإنتهاء بحذفها أوتخزينها كما يتناول الكتاب الموضوعات الاستراتيجية وتلك الخاصة بالمشاريع بداية من إعداد استراتيجية نظم المعلومات ووصولا إلى الأسلوب الخاص بإدارة المستندات والسجلات اليومية وتحديد احتياجات المستخدم من النظم الجديدة وتحديد إجراءات تقديم العطاء واختيار النظام المناسب وتنفيذه ويشتمل الكتاب أيضا على دراسه حالة تربط بين الفوائد الفعلية لإدارة المستندات والنظم المرتبطة به.