Catalogue Search | MBRL
Search Results Heading
Explore the vast range of titles available.
MBRLSearchResults
-
DisciplineDiscipline
-
Is Peer ReviewedIs Peer Reviewed
-
Series TitleSeries Title
-
Reading LevelReading Level
-
YearFrom:-To:
-
More FiltersMore FiltersContent TypeItem TypeIs Full-Text AvailableSubjectCountry Of PublicationPublisherSourceTarget AudienceDonorLanguagePlace of PublicationContributorsLocation
Done
Filters
Reset
3,015
result(s) for
"الدافعية"
Sort by:
Assessing the Impact of Accepting Virtual Reality Technology and its Impact on Motivation in Vocational Schools in Palestine
by
Mousa, Allam Saeed
,
Abu Shamseieh, Loay
in
التنمية المهنية
,
الدافعية التعليمية
,
تكنولوجيا التعليم
2024
Objective: In this particular research, the primary aim is to analyze the impact and the role of employing virtual reality (VR) technology in enhancing the performance of 11th-grade students in vocational institutions in Palestine. More specifically, this study seeks to address some factors which include; ease of use, perceived usefulness, and VR characteristics based on the Technology Acceptance Model approach. Methods: Using fifty students, this research has taken place in Hebron Industrial High School and Hebron Evening High School. These participants have been engaged in practical VR lessons on their mobile phones. Taking their performance into account, the PLS-SEM methodology was used to examine the relationships between the examined characteristics and students' motivation. A conceptual model has been constructed to show this relationship. Results: Students' VR motivation levels had a fairly strong positive relationship with the use of VR techniques. The relationship between perceived usefulness and the VR features used in the instructional approach greatly influenced the student's motivation. It was however noted that ease of use did not have a direct influence on motivation. It would therefore appear that it is the interaction and engrossing elements of VR that are more effective in student motivation. Recommendations: As the study highlights the potential of using VR as a powerful tool in vocational education, it recommends integrating VR technology into vocational education curricula to enhance students' motivation and better connect classroom learning with real-world applications, thereby preparing students more effectively for the contemporary job market.
Journal Article
أول 20 ساعة : كيف تتعلم أي شيء-بسرعة
by
Kaufman, Josh مؤلف
,
Kaufman, Josh The first 20 hours : how to learn anything fast
,
مكتبة جرير (الرياض) مترجم
in
التعلم
,
الخبرة
,
الدافعية للتعلم
2019
أي شيء لدرجة أنك تستمتع به في 20 ساعة فقط بمعنى آخر كل ما يقف بينك وبين العزف على الأوكليلي هو الوقت الذي كنت ستقضيه أمام التليفزيون في الأسبوعين القادمين فإذا كان بوسع جوش وهو أب ومبادر أعمال مشغول أن يفسح لنفسه ما يكفي من الوقت فإن بقيتنا يستطيع أن يفعل ذلك أيضا.
المعتقدات المعرفية وعلاقتها بالدافعية المعرفية لدى طلبة المرحلة الثانوية
by
زرمبة، إيمان عاطف محمد السعيد
,
الغراز، أشرف إبراهيم محمد
,
إبراهيم، نجاح عبدالشهيد
in
الدوافع الإنسانية
,
العملية التعليمية
,
عمليات التفكير
2025
هدفت الدراسة الحالية إلى الكشف عن العلاقة بين المعتقدات المعرفية والدافعية المعرفية لدى طلبة المرحلة الثانوية، وإمكانية التنبؤ بالدافعية المعرفية لدى طلبة المرحلة الثانوية من خلال معتقداتهم المعرفية، وتكونت عينة الدراسة من (۲۰۰) طالب وطالبة من طلبة المرحلة الثانوية بمحافظة بورسعيد، وتراوحت أعمارهم بين (15- 16) عام بمتوسط (15.825)، وانحراف معياري (0.380) وتم اختيارهم عشوائيًا من طلبة الصف الأول الثانوي، واتبعت الدراسة المنهج الوصفي الارتباطي. وتمثلت أدوات الدراسة في مقياسي (المعتقدات المعرفية- الدافعية المعرفية) وهما من إعداد الباحثة، وباستخدام حزمة البرامج الإحصائية (SPSS (V22 لتحليل بيانات الدراسة الحالية ومعالجتها، والتحقق من صدق الفروض وفي ضوء الأساليب الإحصائية (معامل ارتباط بيرسون للتحقق من الفرض الأول، معامل الانحدار المتعدد للتحقق من الفرض الثاني). قد أسفرت نتائج الدارسة عن وجود علاقة ارتباطية موجبة طردية دالة إحصائيا بين المعتقدات المعرفية والدافعية المعرفية لدى طلبة المرحلة الثانوية عند مستوى دلالة (۰.۰۱)، كما يمكن التنبؤ بالدافعية المعرفية لدى الطلبة من خلال معتقداتهم المعرفية.
Journal Article
القضاء على الملل وتوليد الرغبة في التعلم
by
Russell, M. Thomas مؤلف
,
القعيد، إبراهيم بن حمد، 1952- مشرف
,
Russell, M. Thomas. Beating boredom creating interest
in
الدافعية للتعلم
,
إدارة الفصول الدراسية
2001
الملل وعدم الرغبة في التعلم من أكبر مشكلات التي تعيق العملية التعليمية وبروز السلوكيات العدوانية وانخفاض مستوى التحصيل لدى الطللاب أحد نتائج الملل كيف يمكن القضاء على الملل لدى الطلاب وكيف نولد لديهم الرغبة في التعلم كيف نشد انتباه الطلاب ونعلمهم التعامل مع التعب ونخلق لديهم الرغبة في التعلم وكيف نوفر لهم مناخا ملائما.