Search Results Heading

MBRLSearchResults

mbrl.module.common.modules.added.book.to.shelf
Title added to your shelf!
View what I already have on My Shelf.
Oops! Something went wrong.
Oops! Something went wrong.
While trying to add the title to your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
    Done
    Filters
    Reset
  • Discipline
      Discipline
      Clear All
      Discipline
  • Is Peer Reviewed
      Is Peer Reviewed
      Clear All
      Is Peer Reviewed
  • Series Title
      Series Title
      Clear All
      Series Title
  • Reading Level
      Reading Level
      Clear All
      Reading Level
  • Year
      Year
      Clear All
      From:
      -
      To:
  • More Filters
      More Filters
      Clear All
      More Filters
      Content Type
    • Item Type
    • Is Full-Text Available
    • Subject
    • Country Of Publication
    • Publisher
    • Source
    • Target Audience
    • Donor
    • Language
    • Place of Publication
    • Contributors
    • Location
3,015 result(s) for "الدافعية"
Sort by:
Assessing the Impact of Accepting Virtual Reality Technology and its Impact on Motivation in Vocational Schools in Palestine
Objective: In this particular research, the primary aim is to analyze the impact and the role of employing virtual reality (VR) technology in enhancing the performance of 11th-grade students in vocational institutions in Palestine. More specifically, this study seeks to address some factors which include; ease of use, perceived usefulness, and VR characteristics based on the Technology Acceptance Model approach. Methods: Using fifty students, this research has taken place in Hebron Industrial High School and Hebron Evening High School. These participants have been engaged in practical VR lessons on their mobile phones. Taking their performance into account, the PLS-SEM methodology was used to examine the relationships between the examined characteristics and students' motivation. A conceptual model has been constructed to show this relationship. Results: Students' VR motivation levels had a fairly strong positive relationship with the use of VR techniques. The relationship between perceived usefulness and the VR features used in the instructional approach greatly influenced the student's motivation. It was however noted that ease of use did not have a direct influence on motivation. It would therefore appear that it is the interaction and engrossing elements of VR that are more effective in student motivation. Recommendations: As the study highlights the potential of using VR as a powerful tool in vocational education, it recommends integrating VR technology into vocational education curricula to enhance students' motivation and better connect classroom learning with real-world applications, thereby preparing students more effectively for the contemporary job market.
أول 20 ساعة : كيف تتعلم أي شيء-بسرعة
أي شيء لدرجة أنك تستمتع به في 20 ساعة فقط بمعنى آخر كل ما يقف بينك وبين العزف على الأوكليلي هو الوقت الذي كنت ستقضيه أمام التليفزيون في الأسبوعين القادمين فإذا كان بوسع جوش وهو أب ومبادر أعمال مشغول أن يفسح لنفسه ما يكفي من الوقت فإن بقيتنا يستطيع أن يفعل ذلك أيضا.
المعتقدات المعرفية وعلاقتها بالدافعية المعرفية لدى طلبة المرحلة الثانوية
هدفت الدراسة الحالية إلى الكشف عن العلاقة بين المعتقدات المعرفية والدافعية المعرفية لدى طلبة المرحلة الثانوية، وإمكانية التنبؤ بالدافعية المعرفية لدى طلبة المرحلة الثانوية من خلال معتقداتهم المعرفية، وتكونت عينة الدراسة من (۲۰۰) طالب وطالبة من طلبة المرحلة الثانوية بمحافظة بورسعيد، وتراوحت أعمارهم بين (15- 16) عام بمتوسط (15.825)، وانحراف معياري (0.380) وتم اختيارهم عشوائيًا من طلبة الصف الأول الثانوي، واتبعت الدراسة المنهج الوصفي الارتباطي. وتمثلت أدوات الدراسة في مقياسي (المعتقدات المعرفية- الدافعية المعرفية) وهما من إعداد الباحثة، وباستخدام حزمة البرامج الإحصائية (SPSS (V22 لتحليل بيانات الدراسة الحالية ومعالجتها، والتحقق من صدق الفروض وفي ضوء الأساليب الإحصائية (معامل ارتباط بيرسون للتحقق من الفرض الأول، معامل الانحدار المتعدد للتحقق من الفرض الثاني). قد أسفرت نتائج الدارسة عن وجود علاقة ارتباطية موجبة طردية دالة إحصائيا بين المعتقدات المعرفية والدافعية المعرفية لدى طلبة المرحلة الثانوية عند مستوى دلالة (۰.۰۱)، كما يمكن التنبؤ بالدافعية المعرفية لدى الطلبة من خلال معتقداتهم المعرفية.
القضاء على الملل وتوليد الرغبة في التعلم
الملل وعدم الرغبة في التعلم من أكبر مشكلات التي تعيق العملية التعليمية وبروز السلوكيات العدوانية وانخفاض مستوى التحصيل لدى الطللاب أحد نتائج الملل كيف يمكن القضاء على الملل لدى الطلاب وكيف نولد لديهم الرغبة في التعلم كيف نشد انتباه الطلاب ونعلمهم التعامل مع التعب ونخلق لديهم الرغبة في التعلم وكيف نوفر لهم مناخا ملائما.