Catalogue Search | MBRL
Search Results Heading
Explore the vast range of titles available.
MBRLSearchResults
-
DisciplineDiscipline
-
Is Peer ReviewedIs Peer Reviewed
-
Series TitleSeries Title
-
Reading LevelReading Level
-
YearFrom:-To:
-
More FiltersMore FiltersContent TypeItem TypeIs Full-Text AvailableSubjectCountry Of PublicationPublisherSourceTarget AudienceDonorLanguagePlace of PublicationContributorsLocation
Done
Filters
Reset
407
result(s) for
"المحادثة"
Sort by:
مهارات التحدث = Speaking skills : العملية والأداء
2011
تناول هذ الكتاب الطبيعة الصوتية للغة وتضمن الحديث عن التطور التاريخي للدراسة الصوتية متناولا الدرس الصوتي عند العرب والهنود وعند اليونان والرومان وعرض لمفهوم الصوت الإنساني وتناول تحديدا لمفهوم التحدث وطبيعته وتحديد خصائصه وأهمية التحدث مع ارتباط هذا الفن بغيره من المصطلحات التي يكثر دورانها في ميدان تعليم وتعلم العربية وتناول المستويات المعيارية للتحدث بالحديث المستويات المعيارية المفهوم والضرورة وأهداف تحديد مستويات معيارية للتحدث وتناول الأداء اللغوي الشفوي مفهومه ومهاراته.
Conversation Analysis of Turn Taking in the Political Interview between Luara Kuenssberg and Boris Johnson
by
Hasson, Sattar Mutar
,
Ahmed, Musleh Shweesh
in
أخذ الأدوار
,
المحادثات السياسية
,
تحليل المحادثة
2022
The concentrate on political interview between Luara Kuenssberg and Boris Johnson. According to the researcher's knowledge a lot of interviews have been studied pragmatically, but no one has tackled them in a conversation analysis study. So, this field needs research because it is one of the scientific fields that was not previously studied. The study aims at 1- examining the dominant of the turn taking system between the participants in the interview. 2- The analysis is focused on the utterances said by speakers of the dialogue between Luara Kuenssberg and Boris Johnson. The study hypothesizes that 1- the textual structure of interview is organized in accordance with feature of the turn-taking system. 2- turn taking system dominants the participants in their interview. To achieve the aims of the present study and to validate its hypotheses, one script of political interviews is selected. The theoretical model used as the basis for the analytical work is a synthesis of theoretical views and practical procedures proposed and used by Sacks, H, Schegloff, E, and Jefferson, G, (1978). The present study employed a descriptive qualitative approach since the findings were presented in narrative or textual descriptions. The conclusions of the analysis confirm the two hypotheses of the present study. They are as follows :1- Structures of interviews are organized in accordance with specific features operating on the turn-taking system. Turn allocation process is controlled by the interviewer who is considered the main controller of the conversation. 2- Interviewers alone can maintain their turns by continuous speech causing temporal overlap in the display of turns.
Journal Article
The Intention to Use Chatbot for Hospitality and Tourism in Algeria
2024
The hospitality sector is trying to take advantage of modern technologies. Chatbots are one of these technologies that hospitality organizations seek to use, However, the intention of customers to deal with it and use it are still the subject of many studies. Through this study, we try to explain the intention to use chatbot using the technology acceptance model, the hypotheses have been tested through structural equations with PLS. The study was conducted on a sample of 75 individuals students of computer science at the University of Laghouat, Algeria, who has prior knowledge of chatbots. The study concluded that the attitudes towards a chatbots are greatly affected by the perceived usefulness and that the intentions to use chatbots are affected by the attitudes directly and the perceived usefulness indirectly, and there is no significant effect of ease of use on the attitudes and the intention to use indirectly.
Journal Article
كيف تتحدث إلى أي شخص في أي وقت وأي مكان : أسرار فن الاتصال
by
King, Larry, 1933- مؤلف
,
King, Larry, 1933-. How to talk to anyone, anytime, anywhere : the secrets of good communication
,
Gilbert, Bill, 1931- مؤلف
in
المحادثة
,
الاتصالات
,
اللقاءات الشخصية
2014
تكتشف في هذا الكتاب كيف تستهل المحادثة، كيف تلقي خطابا وتقدم عرضا، أعظم الأسئلة التي يتم توجيهها، كيف تتغلب على الخجل، وتشعر الآخرين بالراحة، كيف تستخدم روح الدعابة في الأحاديث الاجتماعية أو المحافل العامة، ماذا يمكنك أن تقول عند إجراء مقابلة للحصول على وظيفة، ثلاثة مداخل رئيسية تمكنك من إجراء مقابلة عمل فعالة، ثمانية أشياء يتشارك فيها أعظم المتحدثين.
كيف تتحدث إلى أي شخص في أي وقت وأي مكان : أسرار فن الاتصال
by
King, Larry, 1933- مؤلف
,
King, Larry, 1933-. How to talk to anyone, anytime, anywhere : the secrets of good communication
,
Gilbert, Bill, 1931- مؤلف
in
المحادثة
,
الاتصالات
,
اللقاءات الشخصية
2011
تكتشف في هذا الكتاب كيف تستهل المحادثة وكيف تلقي خطابا وتقدم عرضا وأعظم الأسئلة التي يتم توجيهها وكيف تتغلب على الخجل وتشعر الآخرين بالراحة وكيف تستخدم روح الدعابة في الأحاديث الإجتماعية أو المحافل العامة وماذا يمكنك أن تقول عند إجراء مقابلة للحصول على وظيفة وثلاثة مداخل رئيسية تمكنك من إجراء مقابلة عمل فعالة وثمانية أشياء يتشارك فيها أعظم المتحدثين.