نتائج البحث

MBRLSearchResults

mbrl.module.common.modules.added.book.to.shelf
تم إضافة الكتاب إلى الرف الخاص بك!
عرض الكتب الموجودة على الرف الخاص بك .
وجه الفتاة! هناك خطأ ما.
وجه الفتاة! هناك خطأ ما.
أثناء محاولة إضافة العنوان إلى الرف ، حدث خطأ ما :( يرجى إعادة المحاولة لاحقًا!
هل أنت متأكد أنك تريد إزالة الكتاب من الرف؟
{{itemTitle}}
{{itemTitle}}
وجه الفتاة! هناك خطأ ما.
وجه الفتاة! هناك خطأ ما.
أثناء محاولة إزالة العنوان من الرف ، حدث خطأ ما :( يرجى إعادة المحاولة لاحقًا!
    منجز
    مرشحات
    إعادة تعيين
  • الضبط
      الضبط
      امسح الكل
      الضبط
  • مُحَكَّمة
      مُحَكَّمة
      امسح الكل
      مُحَكَّمة
  • السلسلة
      السلسلة
      امسح الكل
      السلسلة
  • مستوى القراءة
      مستوى القراءة
      امسح الكل
      مستوى القراءة
  • السنة
      السنة
      امسح الكل
      من:
      -
      إلى:
  • المزيد من المرشحات
      المزيد من المرشحات
      امسح الكل
      المزيد من المرشحات
      نوع المحتوى
    • نوع العنصر
    • لديه النص الكامل
    • الموضوع
    • بلد النشر
    • الناشر
    • المصدر
    • الجمهور المستهدف
    • المُهدي
    • اللغة
    • مكان النشر
    • المؤلفين
    • الموقع
279,518 نتائج ل "cognition"
صنف حسب:
Publisher Correction: Viewpoints: how the hippocampus contributes to memory, navigation and cognition
In the version of this article initially published, author Charan Ranganath's last name was misspelled Rangananth in the author list. Also, A. David Redish (redish@umn.edu) has been added as a corresponding author. The error has been corrected, and the corresponding author added, in the HTML and PDF versions of the article.
Cognitive Foundations of Ethical Literary Studies/Kognitivni temelji eticne literarne vede
In the 1980s and 1990s, an ethical turn began to take place in literary studies and in the humanities in general, leading to an increased interest in exploring the relationship between literature and ethics. The field that deals with this topic is now called ethical literary studies or ethical criticism. One of the less explored areas of ethical literary studies is the relationship between ethics and cognitive aspects of reading. In this article, I therefore analyse the neurobiological foundations of literary reading. I consider reading as a technology consisting of various embodied mental, emotional, motor, sensory, memory and other cognitive processes. The temporal and spatial dimension of the processes, which I also call \"openness\", is particularly important. The latter conditions the diversity of reading on an experiential level and, finally, the possibilities of the relationship between literature and ethics, namely in relation to literary characters, narratives, implicit and real authors and readers. Keywords: cognitive literary studies, literary reading, diversity, ethical judgement, aesthetic judgement V osemdesetih in devetdesetih letih prejsnjega stoletja se je v humanistiki in literarni vedi zgodil eticni obrat, ki pomeni povecanje zanimanja za raziskovanje razmerja med literaturo in etiko. Danes ta del literarne vede imenujemo eticno kritistvo ali eticna literarna veda. Eno od slabse raziskanih podrocij eticnega kritistva je razmerje med etiko in kognitivnimi vidiki branja. Zato v tem clanku analiziram nevrobioloske podlage branja. Branje razumem kot tehnologijo,utemeljeno na stevilnih utelesenih miselnih, custvenih, motoricnih, senzoricnih, spominskih in drugih kognitivnih procesih. Casovno-prostorska dimenzija teh procesov, ki jo imenujem odprtost,je posebej pomembna. Na izkustveni ravni namrec pogojuje raznolika branja, nazadnje pa tudi pogoje moznosti vzpostavljanja razmerja med literaturo in etiko, in sicer skozi razmerja do literarnih oseb, pripovedi in implicitnih ter realnih avtorjev in bralcev. Kljucne besede: kognitivna literarna veda, literarno branje, raznolikost, eticne sodbe, estetske sodbe