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13,669 result(s) for "computer‐assisted surgery"
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Computer-assisted navigation in orbitofacial surgery
The purpose of this systematic review is to investigate the most common indications, treatment, and outcomes of computer-assisted surgery (CAS) in ophthalmological practice. CAS has evolved over the years from a neurosurgical tool to maxillofacial as well as an instrument to orbitofacial surgeries. A detailed and organized scrutiny in relevant electronic databases, journals, and bibliographies of the cited articles was carried out. Clinical studies with a minimum of two study cases were included. Navigation surgery, posttraumatic orbital reconstruction, computer-assisted orbital surgery, image-guided orbital decompression, and optic canal decompression (OCD) were the areas of interest. The search generated 42 articles describing the use of navigation in facial surgery: 22 on orbital reconstructions, 5 related to lacrimal sac surgery, 4 on orbital decompression, 2 articles each on intraorbital foreign body and intraorbital tumors, 2 on faciomaxillary surgeries, 3 on cranial surgery, and 2 articles on navigation-guided OCD in traumatic optic neuropathy. In general, CAS is reported to be a useful tool for surgical planning, execution, evaluation, and research. The largest numbers of studies and patients were related to trauma. Treatment of complex orbital fractures was greatly improved by the use of CAS compared with empirically treated control groups. CAS seems to add a favourable potential to the surgical armamentarium. Planning details of the surgical approach in a three-dimensional virtual environment and execution with real-time guidance can help in considerable enhancement of precision. Financial investments and steep learning curve are the main hindrances to its popularity.
Augmented Reality during Open Liver Surgery Using a Markerless Non-rigid Registration System
Introduction Intraoperative navigation during liver resection remains difficult and requires high radiologic skills because liver anatomy is complex and patient-specific. Augmented reality (AR) during open liver surgery could be helpful to guide hepatectomies and optimize resection margins but faces many challenges when large parenchymal deformations take place. We aimed to experiment a new vision-based AR to assess its clinical feasibility and anatomical accuracy. Patients and Methods Based on preoperative CT scan 3-D segmentations, we applied a non-rigid registration method, integrating a physics-based elastic model of the liver, computed in real time using an efficient finite element method. To fit the actual deformations, the model was driven by data provided by a single RGB-D camera. Five livers were considered in this experiment. In vivo AR was performed during hepatectomy ( n  = 4), with manual handling of the livers resulting in large realistic deformations. Ex vivo experiment ( n  = 1) consisted in repeated CT scans of explanted whole organ carrying internal metallic landmarks, in fixed deformations, and allowed us to analyze our estimated deformations and quantify spatial errors. Results In vivo AR tests were successfully achieved in all patients with a fast and agile setup installation (< 10 min) and real-time overlay of the virtual anatomy onto the surgical field displayed on an external screen. In addition, an ex vivo quantification demonstrated a 7.9 mm root mean square error for the registration of internal landmarks. Conclusion These first experiments of a markerless AR provided promising results, requiring very little equipment and setup time, yet providing real-time AR with satisfactory 3D accuracy. These results must be confirmed in a larger prospective study to definitively assess the impact of such minimally invasive technology on pathological margins and oncological outcomes.
Veterinary image-guided interventions
Veterinary Image-Guided Interventions is the only book dedicated to interventions guided by imaging technology. Written and edited by leading experts in the field, interventional endoscopy, cardiology, oncology and radiology are covered in detail. Chapters include the history and background of the procedures, patient work-up, equipment lists, detailed procedural instructions, potential complications, patient follow-up protocols, and expected outcomes. Split into body systems, the technical aspects of each procedure are presented using highly illustrated step-by-step guides. Veterinary Image-Guided Interventions is a must-have handbook for internists, surgeons, cardiologists, radiologists, oncologists and criticalists, and for anyone interested in cutting-edge developments in veterinary medicine. Key features include: A highly practical step-by-step guide to image-guided procedures Relevant to a wide range of veterinary specialists. Written and edited by respected pioneers in veterinary image-guided procedures A companion website offers videos of many procedures to enhance the text
Digitale Technologien in der primären Knieendoprothetik – Nutzungsdichte im deutschsprachigen Raum
Zusammenfassung Hintergrund Digitale Assistenzsysteme werden weltweit zunehmend in der primären Knieendoprothetik eingesetzt. Ziel war es, die Nutzungsdichte digitaler Hilfsmittel, die bevorzugten Alignmentstrategien sowie die Hindernisse und Vorteile der Implementierung dieser Technologien im deutschsprachigen Raum zu analysieren. Material und Methoden Es wurde eine Online-Umfrage mit 57 Fragen zu digitalen Tools in der primären Knieendoprothetik sowie deren Nutzung unter den Mitgliedern der Arbeitsgemeinschaft Endoprothetik (AE) durchgeführt. Folgende Technologien und deren Nutzung wurden abgefragt: Navigation, Robotik, patientenspezifische Instrumente, Individualimplantate sowie die Nutzung von Augmented Reality. Ergebnisse Die Umfrage ergab, dass 18 % der Kliniken Navigations- und 17 % Robotiksysteme in der primären Knieendoprothetik einsetzen. Die Hauptgründe für die Nichtnutzung dieser Technologien waren die hohen Anschaffungs- und laufenden Kosten sowie der zusätzliche perioperative Zeitaufwand. Patientenspezifische Instrumente und Individualimplantate spielen aktuell nur eine untergeordnete Rolle in Deutschland. Patientenindividuelle Alignmentstrategien wie kinematisches (Navigation: 35 %; Robotik: 44 %) und funktionelles Alignment (Navigation: 15 %; Robotik: 35 %) werden bei Einsatz digitaler Assistenzsysteme bevorzugt. Dies stellt einen deutlichen Unterschied zur konventionellen Operationsmethodik dar, bei der die klassische mechanische Ausrichtung der Prothese dominiert (79 %). Diskussion Die Ergebnisse zeigen eine vergleichsweise hohe Nutzungsdichte digitaler Tools, die von den Operateuren genutzt werden, um personalisierte Alignmentstrategien in der primären Knieendoprothetik im deutschsprachigen Raum umzusetzen. Dies konnte insbesondere für Zentren mit hohem Operationsvolumen gezeigt werden. Gegen die Nutzung wurden vorrangig ökonomische Gründe aufgeführt. Zukünftige Entwicklungen sollten daher, potenziell durch eine Verschlankung der Systeme, auf eine Reduktion der Investitions- und laufenden Kosten abzielen. Graphic abstract
Trends in der Navigation – Handheld-Systeme
Zusammenfassung Navigationsgestützte Operationsverfahren in der Orthopädie und Unfallchirurgie konnten in den letzten 20 Jahren eine deutliche Verbreitung finden. Neben Anwendungen in der Wirbelsäulenchirurgie sind vor allem Systeme für die Knie- und Hüftendoprothetik verfügbar. Einerseits werden computerassistierte Verfahren in den letzten Jahren zunehmend mit Robotik-Assistenzsystemen erweitert, andererseits wurden sogenannte handgeführte Navigationssysteme (Handheld-Systeme) entwickelt, die bei geringeren Anschaffungskosten eine spezialisierte Anwendung direkt im Operationsfeld ermöglichen. Ziel dieser Übersicht ist eine Beschreibung aktueller Handheld-Systeme und die Darstellung der jeweiligen technischen Grundlagen und der verfügbaren wissenschaftlichen Ergebnisse. Drei Handheld-Systeme für Knie-TEP-Anwendung, zwei für Hüft-TEP-Anwendung und ein System zur Unterstützung bei Pedikelschraubenplatzierung an der Wirbelsäule werden dargestellt.
Mobiler C-Bogen – Strahlenbelastung und Workflow-Killer?
Zusammenfassung Trotz der vielfältigen Einsatzfähigkeit ist die intraoperative Verwendung eines mobilen C‑Bogens häufig problembehaftet und potenziell mit einer erhöhten Strahlenbelastung sowohl für den Patienten als auch das Personal verbunden. Insbesondere die korrekte Positionierung für eine adäquate Bildgebung kann zum Problem werden, da der unsterile OP-Springer gemeinsam mit dem Operateur die verschiedenen Manöver koordinieren muss, ohne selbst einen guten Blick auf das Operationsfeld zu haben. Die Behäbigkeit der Geräte und das intraoperative Setting (Sterilitätsgrenzen, zusätzliche Hardware etc.) stellen weitere Herausforderungen dar. Ein Light-Detection-and-Ranging(LIDAR)-basiertes Assistenzsystem verspricht im Rahmen der ersten experimentellen Versuchsreihe eine akkurate und intuitiv zu bedienende Unterstützung bei der Repositionierung. Die Sensoren werden an der C‑Bogen-Basiseinheit angebracht und ermöglichen unter Verwendung eines Simultaneous-Localization-and-Mapping(SLAM)-Algorithmus eine Navigation des Geräts im OP hin zu einer gespeicherten Zielposition. Eine Verbesserung des Workflows und auch eine Reduktion der Strahlenbelastung stellen das mögliche Potenzial dieses Systems dar. Vorteile gegenüber anderen experimentellen Ansätzen sind das Auskommen ohne externe Hardware und die einfache Handhabung, ohne den Bediener vom übrigen OP-Umfeld zu isolieren. Die Alltagstauglichkeit bei zusätzlichen Störfaktoren sollte jedoch in weiteren Studien überprüft werden.
Ultra-widefield fundus fluorescein angiography in pediatric retinal vascular diseases
Purpose: To describe the utility of RetCam ultra-wide-field fundus fluorescein angiography in pediatric retinal vascular diseases. Methods: A retrospective chart review was carried out in 43 eyes of 22 pediatric patients who were diagnosed or suspected to have a retinal vascular disease. Fluorescein angiography was carried out using the 130 degree lens of RetCam 3. Fluorescein angiography guided treatment (laser/cryotherapy) was carried out wherever required. Results: Diseases studied included - coats disease, familial exudative vitreoretinopathy, retinopathy of prematurity, congenital retinal folds, double optic nerve head, persistent fetal vasculature and incontinentia pigmenti. RetCam assisted fluorescein angiography was helpful in establishing a diagnosis in 4 patients (18%), in decision making regarding treatment in 18 patients (82%), in deciding need for retreatment in 5 patients (23%), helped in staging of disease in 5 patients (23%) and in detecting clinically subtle findings in 6 patients (27%). Conclusion: RetCam assisted FFA is extremely useful to document peripheral retinal vascular pathologies in pediatric patients and helps to take crucial therapeutic and retreatment decisions.
Bildgebende Untersuchungsverfahren, Navigation und minimal-invasive Verfahren in der Acetabulumchirurgie
Zusammenfassung Acetabulumfrakturen stellen bis heute eine besondere Herausforderung dar. Vor allem vor dem Hintergrund steigender Fallzahlen insbesondere in der geriatrischen Patientengruppe sind moderne bildgebende Untersuchungsverfahren ein wesentlicher Pfeiler. Gerade in dieser vulnerablen Patientengruppe sind minimal-invasivere Methoden notwendig; diese können durch eine intraoperative Navigation gewährleistet werden. Die Wahl des operativen Zugangs und der Implantate wird auf dem Boden der vorliegenden Frakturmorphologie getroffen, was die Bedeutung einer möglichst detaillierten Modalität des bildgebenden Untersuchungsverfahrens verdeutlicht. Nicht zuletzt darauf basieren auch neue Entwicklungen hinsichtlich der operativen Versorgung dieser Verletzungen. Diese Arbeit fasst den aktuellen Stand der Technik und vorhandenen Literatur dahingehend zusammen.