Asset Details
MbrlCatalogueTitleDetail
Do you wish to reserve the book?
حتى لا ينفضوا ... : فن صناعة الكلام في الخطاب الإسلامي
by
المصري، محمد محمد فاروق مؤلف
, الصواف، محمد شريف عدنان، 1970- مقدم
in
الدعوة الإسلامية
/ الوعظ والإرشاد
/ الخطابة الدينية (إسلام)
2000
Hey, we have placed the reservation for you!
By the way, why not check out events that you can attend while you pick your title.
You are currently in the queue to collect this book. You will be notified once it is your turn to collect the book.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place the reservation. Kindly try again later.
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Do you wish to request the book?
حتى لا ينفضوا ... : فن صناعة الكلام في الخطاب الإسلامي
by
المصري، محمد محمد فاروق مؤلف
, الصواف، محمد شريف عدنان، 1970- مقدم
in
الدعوة الإسلامية
/ الوعظ والإرشاد
/ الخطابة الدينية (إسلام)
2000
Please be aware that the book you have requested cannot be checked out. If you would like to checkout this book, you can reserve another copy
We have requested the book for you!
Your request is successful and it will be processed during the Library working hours. Please check the status of your request in My Requests.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place your request. Kindly try again later.
BOOK
حتى لا ينفضوا ... : فن صناعة الكلام في الخطاب الإسلامي
2000
Available to read in the library!
Request Book From Autostore
and Choose the Collection Method
Overview
إن أكثر ما يجمع الدعوة مع الإعلام هو الحاجة إلى جذب الناس والتأثير بهم. وقد عرف البعض الإعلام بأنه: أوجه النشاطات الاتصالية كافة، التي تستهدف تزويد الجماهير بالأخبار والحقائق والمعلومات بموضوعية ودون تحريف، بما يؤدي إلى خلق أكبر درجة ممكنة من المعرفة والإدراك والوعي، وبما يسهم في تكوين رأي صائب لدى الجمهور حول الوقائع والموضوعات، يلتقي الدعاة مع الإعلاميين في البحث عن كل أسلوب وطريقة تجذب أكبر عدد ممكن من الناس، لينقلوا إليهم الحقائق والمعلومات، ويبصرونهم بواقعهم، إلا أن الدعوة تفترق عن الإعلام من حيث الموضوع، فموضوع الدعوة هو الإسلام، وما ينبني على ذلك من بيان مواطن جهل الناس بدينهم، وتذكيرهم بمواقف تقصيرهم، وحضهم على التمسك بشريعة ربهم، بينما لا يوجد موضوع محدد للإعلام، لأن الإعلام يتناول كل شيء ومن وجهة نظر القائمين عليه. ومن أهم الفروق بين الدعوة والإعلام: الغاية، فغاية الإعلام جذب الناس ولفت الأنظار مهما كلفه الأمر من أكاذيب ومبالغات، بينما تتجه الدعوة إلى الله، وتعريف الناس بالإسلام دون مخالفة لقواعد الإسلام التي لا تبرر الوسيلة مهما عظمت الغاية، وهذا الكتاب يتحدث عن فن صناعة الكلام في الخطاب الإسلامي.
Publisher
[الناشر غير محدد]
Subject
Item info:
2
items available
2
items total in all locations
| Call Number | Copies | Material | Location |
|---|---|---|---|
| BP 183.6 .M57 2000 | 1 | BOOK | GENERAL |
| 1 | BOOK | AUTOSTORE |
MBRLCatalogueRelatedBooks
Related Items
Related Items
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.