Asset Details
MbrlCatalogueTitleDetail
Do you wish to reserve the book?
القدرة التنبؤية لتنظيم الانفعالات اليومية بالسيطرة الانتباهية لدى طلبة جامعة الخليل
by
النواجحة، زهير عبدالحميد
, المصري، إبراهيم سليمان موسى
in
الأداء الأكاديمي
/ الانفعالات اليومية
/ المؤسسات الجامعية
2025
Hey, we have placed the reservation for you!
By the way, why not check out events that you can attend while you pick your title.
You are currently in the queue to collect this book. You will be notified once it is your turn to collect the book.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place the reservation. Kindly try again later.
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Do you wish to request the book?
القدرة التنبؤية لتنظيم الانفعالات اليومية بالسيطرة الانتباهية لدى طلبة جامعة الخليل
by
النواجحة، زهير عبدالحميد
, المصري، إبراهيم سليمان موسى
in
الأداء الأكاديمي
/ الانفعالات اليومية
/ المؤسسات الجامعية
2025
Please be aware that the book you have requested cannot be checked out. If you would like to checkout this book, you can reserve another copy
We have requested the book for you!
Your request is successful and it will be processed during the Library working hours. Please check the status of your request in My Requests.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place your request. Kindly try again later.
القدرة التنبؤية لتنظيم الانفعالات اليومية بالسيطرة الانتباهية لدى طلبة جامعة الخليل
Journal Article
القدرة التنبؤية لتنظيم الانفعالات اليومية بالسيطرة الانتباهية لدى طلبة جامعة الخليل
2025
Request Book From Autostore
and Choose the Collection Method
Overview
الأهداف: هدفت هذه الدراسة إلى تعرّف مستوى تنظيم الانفعالات اليومية والسيطرة الانتباهية، والتحقق من القدرة التنبؤية لتنظيم الانفعالات اليومية بالسيطرة الانتباهية، والكشف عن الفروق في متغيرات الدراسة. المنهجية: استخدم الباحثان المنهج الوصفي التحليلي العينة شملت عينة الدراسة 207 من الطلاب والطالبات. النتائج بينت النتائج وجود مستوى مرتفع لتنظيم الانفعالات اليومية، والسيطرة الانتباهية، ووجود قدرة تنبؤية لتنظيم الانفعالات اليومية بالسيطرة الانتباهية، وعدم وجود فروق في تنظيم الانفعالات اليومية تبعاً لمتغير الجنس، والكلية. بينما كانت هناك فروق في المعدل التراكمي لصالح ممتاز، وأشارت النتائج إلى عدم وجود فروق في السيطرة الانتباهية تبعا لمتغيرات الجنس، والمعدل الأكاديمي، والكلية. بينما كانت هناك فروق في بعد التحويل الانتباهي تبعا لمتغير المعدل الأكاديمي، لصالح ممتاز. الخلاصة: أوصت الدراسة بضرورة تبني الاستراتيجيات التي تسهم في زيادة تنظيم الانفعالات اليومية، وتبصير الطلبة بأهمية السيطرة الانتباهية، وانعكاساتها على مجمل مكونات الشخصية.
Publisher
جامعة الكويت - مجلس النشر العلمي
Subject
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.