Asset Details
MbrlCatalogueTitleDetail
Do you wish to reserve the book?
مادة \س م ع\ في القرآن الكريم
by
الوادعي، فاطمة عامر محمد
in
أحكام القرآن
/ القرآن الكريم
/ اللهجات اللغوية
/ علم التفسير
2024
Hey, we have placed the reservation for you!
By the way, why not check out events that you can attend while you pick your title.
You are currently in the queue to collect this book. You will be notified once it is your turn to collect the book.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place the reservation. Kindly try again later.
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Do you wish to request the book?
مادة \س م ع\ في القرآن الكريم
by
الوادعي، فاطمة عامر محمد
in
أحكام القرآن
/ القرآن الكريم
/ اللهجات اللغوية
/ علم التفسير
2024
Please be aware that the book you have requested cannot be checked out. If you would like to checkout this book, you can reserve another copy
We have requested the book for you!
Your request is successful and it will be processed during the Library working hours. Please check the status of your request in My Requests.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place your request. Kindly try again later.
Journal Article
مادة \س م ع\ في القرآن الكريم
2024
Request Book From Autostore
and Choose the Collection Method
Overview
تناول البحث مادة (س م ع) في القرآن الكريم بالدراسة والتحليل، ويهدف إلى معرفة دلالاتها في السياقات المختلفة في ضوء نظرية المعرفة، وقد اقتضت مادة البحث أن يكون في ثلاثة مباحث: الأول: يشتمل على (لفظ السمع) منفردا، والثاني: يشتمل على (لفظ السمع) مقترنا بلفظ العلم، والثالث: يشتمل على (لفظ السمع) مقترنا بلفظ البصر، ودراسة اللفظ دلاليا في ضوء نظرية المعرفة تعني دراسته بوصفه أداة للمعرفة، وقد تفاوتت مستويات السمع في القرآن ما بين السمع بمعناه الحسي، وهو: إدراك الأصوات، إلى معناه المعرفي وهو السمع الواعي المؤدي لحصول معرفة تجريبية، وكان من أهم نتائج البحث: أن لفظ السمع هو بوابة الإدراك المعرفي لاسيما إن تضافر مع الحواس الأخرى، وأن لفظ السمع المقترن بلفظ العلم غلب ذكره في السياقات المرتبطة بالنيات وخفايا الأنفس، على عكس لفظ السمع المقترن بلفظ البصر الذي جاء فيما كان في مجال رؤية الناس سواء كانت في الدنيا أم دلالة على الرؤيا المؤجلة في الآخرة.
Publisher
جامعة ذمار - كلية الآداب
Subject
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.