Asset Details
MbrlCatalogueTitleDetail
Do you wish to reserve the book?
دور التوجه الاستراتيجي في تحقيق الميزة التنافسية
by
الطيب، عبدالله عبدالخالق
in
الأداء التنظيمي
/ التخطيط الاستراتيجي
/ الميزة التنافسية
2022
Hey, we have placed the reservation for you!
By the way, why not check out events that you can attend while you pick your title.
You are currently in the queue to collect this book. You will be notified once it is your turn to collect the book.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place the reservation. Kindly try again later.
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Do you wish to request the book?
دور التوجه الاستراتيجي في تحقيق الميزة التنافسية
by
الطيب، عبدالله عبدالخالق
in
الأداء التنظيمي
/ التخطيط الاستراتيجي
/ الميزة التنافسية
2022
Please be aware that the book you have requested cannot be checked out. If you would like to checkout this book, you can reserve another copy
We have requested the book for you!
Your request is successful and it will be processed during the Library working hours. Please check the status of your request in My Requests.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place your request. Kindly try again later.
Journal Article
دور التوجه الاستراتيجي في تحقيق الميزة التنافسية
2022
Request Book From Autostore
and Choose the Collection Method
Overview
هدفت الدراسة إلى التعرف على دور التوجه الاستراتيجي بأنواعه (التوجه نحو العملاء، التوجه نحو المنافسين، التوجه نحو التكنلوجيا) في تحقيق الميزة التنافسية، استخدمت المنهج الوصفي التحليلي، خلصت إلى نتائج منها وجود ارتباط طردي قوى بين التوجه الاستراتيجي والميزة التنافسية بمصنع سعيد للمواد الغذائية. ووجود تأثير لأبعاد التوجه الاستراتيجي على المتغير التابع (الميزة التنافسية)، كما أن المصنع يهتم بتلبية احتياجات ورغبات العملاء الحالية والمستقبلية، ويهتم كذلك بالإجابة على استفساراتهم. أوصت بالاهتمام أكثر باحتياجات ورغبات العملاء الحالية والمستقبلية، وعمل منصات إلكترونية لتسهيل حصول العملاء على إجابات لاستفساراتهم. ووضع آليات حديثة تساعد على دراسة أحوال المنافسين، وبالتالي مراجعة الخدمات والمنتجات لتحقيق التميز والريادة، الحرص على مواكبة آخر ما توصلت إليه التكنلوجيا وتدريب العاملين عليها.
Publisher
مركز السنبلة للبحوث والدراسات
Subject
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.