Asset Details
MbrlCatalogueTitleDetail
Do you wish to reserve the book?
مهارات القيادة الرقمية لقادة مدارس التعليم العام في المملكة العربية السعودية
by
المفيز، خولة بنت عبدالله بن محمد
in
التطوير الإداري
/ التعليم الافتراضي
/ الدورات التدريبية
/ السعودية
/ القيادة الرقمية
/ مدارس التعليم العام
2023
Hey, we have placed the reservation for you!
By the way, why not check out events that you can attend while you pick your title.
You are currently in the queue to collect this book. You will be notified once it is your turn to collect the book.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place the reservation. Kindly try again later.
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Do you wish to request the book?
مهارات القيادة الرقمية لقادة مدارس التعليم العام في المملكة العربية السعودية
by
المفيز، خولة بنت عبدالله بن محمد
in
التطوير الإداري
/ التعليم الافتراضي
/ الدورات التدريبية
/ السعودية
/ القيادة الرقمية
/ مدارس التعليم العام
2023
Please be aware that the book you have requested cannot be checked out. If you would like to checkout this book, you can reserve another copy
We have requested the book for you!
Your request is successful and it will be processed during the Library working hours. Please check the status of your request in My Requests.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place your request. Kindly try again later.
مهارات القيادة الرقمية لقادة مدارس التعليم العام في المملكة العربية السعودية
Journal Article
مهارات القيادة الرقمية لقادة مدارس التعليم العام في المملكة العربية السعودية
2023
Request Book From Autostore
and Choose the Collection Method
Overview
هدفت الدراسة التعرف على مستوى مهارات القيادة الرقمية لقادة مدارس التعليم العام المطبقة لبوابة المستقبل في المملكة العربية السعودية. اعتمدت الدراسة المنهج الوصفي المسحي لتحقيق أهدافها، وطبقت الاستبانة على عينة بلغت 362 قائدا في خمس إدارات تعليمية شملت كل من المناطق التالية: عسير، والمدينة المنورة، والرياض، وتبوك، والمنطقة الشرقية. أظهرت النتائج أن عينة الدراسة تمتلك مستوى عال من مهارات القيادة الرقمية إجمالا، وفي مقدمتها مهارات العلاقات والتواصل، وتلتها المهارات التقنية، ثم مهارات التفكير والابتكار، وأخيرا مهارات إدارة التحول الرقمي. كما كشفت الدراسة عن وجود فروق ذات دلالة إحصائية حول مستوى مهارات القيادة الرقمية تعزى لارتفاع عدد الدورات التدريبية في التحول الرقمي. وقدمت الدراسة توصيات عدة يؤمل أن تسهم في رفع مستوى مهارات القيادة الرقمية في مدارس التعليم العام في المملكة العربية السعودية.
Publisher
جامعة الكويت - مجلس النشر العلمي
Subject
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.