Asset Details
MbrlCatalogueTitleDetail
Do you wish to reserve the book?
فاعلية برنامج تأهيلي سمعي تخاطبي للأطفال زارعي القوقعة
by
حسين، منى جمعة زهني
, متولي، نعيمة محمد إسماعيل
, سالم، إيناس عبدالفتاح أحمد
in
الأطفال زارعي القوقعة
/ الإعاقة السمعية
/ التأهيلي السمعي
/ علم النفس الإلكينيكي
2019
Hey, we have placed the reservation for you!
By the way, why not check out events that you can attend while you pick your title.
You are currently in the queue to collect this book. You will be notified once it is your turn to collect the book.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place the reservation. Kindly try again later.
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Do you wish to request the book?
فاعلية برنامج تأهيلي سمعي تخاطبي للأطفال زارعي القوقعة
by
حسين، منى جمعة زهني
, متولي، نعيمة محمد إسماعيل
, سالم، إيناس عبدالفتاح أحمد
in
الأطفال زارعي القوقعة
/ الإعاقة السمعية
/ التأهيلي السمعي
/ علم النفس الإلكينيكي
2019
Please be aware that the book you have requested cannot be checked out. If you would like to checkout this book, you can reserve another copy
We have requested the book for you!
Your request is successful and it will be processed during the Library working hours. Please check the status of your request in My Requests.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place your request. Kindly try again later.
Journal Article
فاعلية برنامج تأهيلي سمعي تخاطبي للأطفال زارعي القوقعة
2019
Request now
and choose the collection method
Overview
هدفت الدراسة الحالية إلى تصميم برنامج تأهيلي سمعي تخاطبي وقياس مدى فاعليته في تنمية اللغة لدى الأطفال زراعي القوقعة. وقد استخدم لتحقيق ذلك المنهج التجريبي، حيث تكونت عينه الدراسة من مجموعتين من الأطفال زارعي القوقعة (مجموعة تجريبية ومجموعة ضابطة) عددهم (20) بواقع (10) أطفال في كل مجموعة، تتراوح أعمارهم ما بين (3: 6) سنوات ونسبة ذكاء في مدى فئة متوسط ذكاء من (85- 105). وللتحقق من فروض الدراسة استخدمت الأساليب الإحصائية وهي اختبار مربع كاي واختبار ويلكوكسن واختبار (ت). وقد توصلت النتائج إلى فاعلية البرنامج التأهيلي السمعي التخاطبي في تنمية اللغة لدى الأطفال زارعي القوقعة، حيث أظهرت النتائج وجود فروقا ذات دلالة إحصائية بين درجات المجموعة التجريبية في القياس القبلي ودرجاتها في القياس البعدي أي بعد تطبيق البرنامج وذلك في اتجاه القياس البعدي. كما توصلت إلى وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين درجات مجموعتي الدراسة (التجريبية والضابطة) في القياس البعدي، وذلك في اتجاه المجموعة التجريبية.
Publisher
جامعة عين شمس - كلية البنات للآداب والعلوم والتربية
MBRLCatalogueRelatedBooks
Related Items
Related Items
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.