Asset Details
MbrlCatalogueTitleDetail
Do you wish to reserve the book?
أثر إستخدام إدارة الجودة الشاملة على تحسين وتطوير الخدمات الصحية بمستشفى رنية العام
by
إدريس، جعفر عبدالله موسى
in
ادارة الجودة الشاملة
/ الخدمات الصحية
/ الرعاية الصحية
/ السودان
/ مستشفى رنية العام
2015
Hey, we have placed the reservation for you!
By the way, why not check out events that you can attend while you pick your title.
You are currently in the queue to collect this book. You will be notified once it is your turn to collect the book.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place the reservation. Kindly try again later.
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Do you wish to request the book?
أثر إستخدام إدارة الجودة الشاملة على تحسين وتطوير الخدمات الصحية بمستشفى رنية العام
by
إدريس، جعفر عبدالله موسى
in
ادارة الجودة الشاملة
/ الخدمات الصحية
/ الرعاية الصحية
/ السودان
/ مستشفى رنية العام
2015
Please be aware that the book you have requested cannot be checked out. If you would like to checkout this book, you can reserve another copy
We have requested the book for you!
Your request is successful and it will be processed during the Library working hours. Please check the status of your request in My Requests.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place your request. Kindly try again later.
أثر إستخدام إدارة الجودة الشاملة على تحسين وتطوير الخدمات الصحية بمستشفى رنية العام
Journal Article
أثر إستخدام إدارة الجودة الشاملة على تحسين وتطوير الخدمات الصحية بمستشفى رنية العام
2015
Request Book From Autostore
and Choose the Collection Method
Overview
هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على أثر استخدام إدارة الجودة الشاملة على تطوير وتحسين الخدمات الصحية بمستشفى رنية العام إلى تقديم إطار نظري يحدد ويعرف مختلف المفاهيم المتعلقة بإدارة الجودة الشاملة وجودة الخدمات الصحية وخاصة فلسفة المعيب الصفري، والتعرف على مستوى جودة الخدمات الصحية المقدمة والتي تعني إرضاء المرضى وذويهم من خلال تلبية متطلبات العلاج لهم وتأمين العناية المناسبة للمرضى وحسن التعامل مع المريض وزواره. إن نجاح المستشفيات وتطورها مرهون بمدى قدرتها على تقديم خدمات صحية جيدة وبدون أخطاء Zero defect تلبي حاجات ورغبات العملاء (المرضى) ويتوقف ذلك على مستوى جودة الخدمة الصحية المقدمة. يفترض الدراسة أن مستشفى رنية العام أحدثت تحسينات في جودة الخدمات الصحية من خلال استخدامها لإدارة الجودة الشاملة في أداء نشاطها الإداري والعلاجي. الدراسة توصلت إلى نتائج من أهمها عدم تفعيل وحدة الجودة، ونقص في الكوادر الطبية، عدم تدريب العاملين على معايير الجودة الصحية، بالإضافة إلى عدم رضا المواطنين بمستوى الخدمات الصحية المقدمة إليهم.
Publisher
جامعة النيل الأبيض للعلوم والتكنولوجيا
Subject
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.