Asset Details
MbrlCatalogueTitleDetail
Do you wish to reserve the book?
مستويات اللغة العربية في كتب القراءة للطور الأول من التعليم الابتدائي
by
عنيشل، خديجة
, بن السايح، عائشة
in
التعليم الابتدائية
/ الكتب المدرسية
/ اللغة العربية
/ اللغة الفصحى
2018
Hey, we have placed the reservation for you!
By the way, why not check out events that you can attend while you pick your title.
You are currently in the queue to collect this book. You will be notified once it is your turn to collect the book.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place the reservation. Kindly try again later.
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Do you wish to request the book?
مستويات اللغة العربية في كتب القراءة للطور الأول من التعليم الابتدائي
by
عنيشل، خديجة
, بن السايح، عائشة
in
التعليم الابتدائية
/ الكتب المدرسية
/ اللغة العربية
/ اللغة الفصحى
2018
Please be aware that the book you have requested cannot be checked out. If you would like to checkout this book, you can reserve another copy
We have requested the book for you!
Your request is successful and it will be processed during the Library working hours. Please check the status of your request in My Requests.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place your request. Kindly try again later.
مستويات اللغة العربية في كتب القراءة للطور الأول من التعليم الابتدائي
Journal Article
مستويات اللغة العربية في كتب القراءة للطور الأول من التعليم الابتدائي
2018
Request Book From Autostore
and Choose the Collection Method
Overview
هدفت من خلال هذه الدّراسة إلى معرفة مستويات اللّغة العربيّة الحاضرة في المحتوى التّعليمي للطور الأول من التّعليم الابتدائي، في مادّة اللغة العربية، ونسبة وجود كلّ مستوى، لأعرف مدى سلامة اللغة التي يتعلّمها التلاميذ؛ لأنّ وجود المستوى العامّي في التعليم يعدّ خللا، وقد اعتمدت المنهج الوصفي، وكان العمل كالتّالي: تقسيم الدّراسة إلى جانبين؛ جانب نظري جمعت فيه معلومات ومفاهيم حول مستويات اللغة العربية بدءا بالمستوى الأفصح، ثمّ المستوى الفصيح، ثمّ المستوى العامّي، وجانب تطبيقي صنّفت فيه مفردات وتراكيب وأساليب المدوّنة إلى مستويات اللغة العربية التي وجدتها فيها، وأنهيت الدّراسة بخاتمة توصّلت فيها إلى نتائج منها: وجود المستوى العامي، ممّا يؤثّر سلبا على تعلّم اللغة السّليمة، كما ضمّنت الخاتمة جملة من المقترحات لتحسين لغة المحتويات التّعليمية مثل: إدراج النّصوص القرآنيّة في المحتويات التعليمية لتعويد المتعلّمين على الأسلوب اللّغوي السّليم.
Publisher
جامعة قاصدي مرباح ورقلة - كلية الآداب واللغات - مخبر التراث اللغوي والأدبي في الجنوب الشرقي الجزائري
Subject
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.