Asset Details
MbrlCatalogueTitleDetail
Do you wish to reserve the book?
الدمج في مدارس التعليم العام وفصوله = Inclusion in public schools & classrooms
by
سيسالم، كمال سالم مؤلف
in
الدمج المدرسي
/ ذوي الهمم تعليم
2016
Hey, we have placed the reservation for you!
By the way, why not check out events that you can attend while you pick your title.
You are currently in the queue to collect this book. You will be notified once it is your turn to collect the book.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place the reservation. Kindly try again later.
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Do you wish to request the book?
الدمج في مدارس التعليم العام وفصوله = Inclusion in public schools & classrooms
by
سيسالم، كمال سالم مؤلف
in
الدمج المدرسي
/ ذوي الهمم تعليم
2016
Please be aware that the book you have requested cannot be checked out. If you would like to checkout this book, you can reserve another copy
We have requested the book for you!
Your request is successful and it will be processed during the Library working hours. Please check the status of your request in My Requests.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place your request. Kindly try again later.
الدمج في مدارس التعليم العام وفصوله = Inclusion in public schools & classrooms
Book
الدمج في مدارس التعليم العام وفصوله = Inclusion in public schools & classrooms
2016
Available to read in the library!
Request Book From Autostore
and Choose the Collection Method
Overview
ويتعرض هذا الكتاب لموضوع الدمج من زوايا مختلفة فهو يتضمن أحد عشر فصلا كل فصل منها عبارة عن مقاله أو دراسة نشرت حديثا في المجلات والدوريات المتخصصة في مجال تربية وتعليم وتأهيل الطلاب المعوقين وقد تم ترجمتها بتصرف لتتلاءم مع المصطلحات والتطبيقات التربوية في المدارس العربية فيناقش الفصل الأول المبررات التي قامت عليها عملية الدمج وفوائد هذه العملية أما كل من الفصل الثاني والثالث والرابع فتتعرض إلى العوامل التي تساعد على نجاح عملية الدمج والنصائح التي يسترشد بها المدرسون الذين يطبقون برنامج الدمج في فصولهم، وفي الفصل الخامس يعرض أربعة من النماذج المستخدمة لتطبيق برامج الدمج بنجاح، ويعرض كل من الفصل السادس والسابع وسائل وأساليب تقويم برامج الدمج أما الفصل الثامن والتاسع فيتحدثان عن المناهج والجداول الدراسية في فصول الدمج، وقد خصص كل من الفصل العاشر والحادي عشر للحديث عن المشكلات السلوكية أو السلوك غير الملائم الذي قد يظهر في فصول الدمج وأساليب الحد منها ويعتبر موضوع الدمج من الموضوعات التي لا زالت مثار جدل فيما يتعلق بايجابياتها وسلبياتها إلا أنه بحسب تقرير معظم التربويين فإنه وإن كان للدمج سلبيات فإن إيجابياته متعددة ويصعب حصرها لهذا فإن الإدارات التعليمية في الولايات المتحدة تسعى حثيثا كي يتم تطبيق هذا النظام في المدارس التابعة لها جمعيها.
Item info:
4
items available
4
items total in all locations
| Call Number | Copies | Material | Location |
|---|---|---|---|
| LC 1200 .S57 2016 | 4 | BOOK | AUTOSTORE |
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.