Asset Details
MbrlCatalogueTitleDetail
Do you wish to reserve the book?
تدريس مهارات اللغة للمعاقين عقليا في ضوء التحول الرقمي : الواقع المعزز والبرامج الجاهزة
by
أبو زيد، إبراهيم مؤلف
in
ذوي الهمم تعليم
/ اللغة العربية دراسة وتعليم
2025
Hey, we have placed the reservation for you!
By the way, why not check out events that you can attend while you pick your title.
You are currently in the queue to collect this book. You will be notified once it is your turn to collect the book.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place the reservation. Kindly try again later.
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Do you wish to request the book?
تدريس مهارات اللغة للمعاقين عقليا في ضوء التحول الرقمي : الواقع المعزز والبرامج الجاهزة
by
أبو زيد، إبراهيم مؤلف
in
ذوي الهمم تعليم
/ اللغة العربية دراسة وتعليم
2025
Please be aware that the book you have requested cannot be checked out. If you would like to checkout this book, you can reserve another copy
We have requested the book for you!
Your request is successful and it will be processed during the Library working hours. Please check the status of your request in My Requests.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place your request. Kindly try again later.
تدريس مهارات اللغة للمعاقين عقليا في ضوء التحول الرقمي : الواقع المعزز والبرامج الجاهزة
BOOK
تدريس مهارات اللغة للمعاقين عقليا في ضوء التحول الرقمي : الواقع المعزز والبرامج الجاهزة
2025
Available to read in the library!
Request Book From Autostore
and Choose the Collection Method
Overview
يركز الكتاب على دمج تقنيات الواقع المعزز والوسائط الرقمية التفاعلية في تعليم اللغة للأطفال ذوي الإعاقة العقلية القابلين للتعلم، يبدأ بتعريف المهارات اللغوية الأربعة (قراءة، كتابة، استماع، تحدث)، ويبين محدوديات الأطفال ذوي الإعاقة العقلية في ترتيب الجمل، ونقص حصيلة المفردات، وصعوبات الحوار الجماعي، يعرض دراسة وصفية تقيم آراء هيئة التدريس في كلية التربية وأثر الواقع المعزز على تنمية مهارات القراءة، وبرنامج تدريبي في اللغة البراجماتية يعزز الثقة بالنفس وتأكيد الذات وحوار السياق الاجتماعي لدى الأطفال ذوي الإعاقة، ينتهي الكتاب بتوصيات لدمج التحول الرقمي في خطط تعليم ذوي الإعاقة العقلية مع دور نشط للمعلمين في التفرد مع احتياجات كل طفل لضمان الاتصال والتكيف الإيجابي.
Publisher
دار الماسة للنشر والتوزيع : الدولية للكتب العلمية
Subject
ISBN
9789779609072
Item info:
2
items available
2
items total in all locations
| Call Number | Copies | Material | Location |
|---|---|---|---|
| LC 4019 .A28 2025 | 2 | BOOK | AUTOSTORE |
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.