Asset Details
MbrlCatalogueTitleDetail
Do you wish to reserve the book?
سيميائية الإعلان التجاري : دراسة لما نشر في صحيفتي الأهرام والأخبار (2007-2008)
by
محمود، منال جمال مؤلف
, جلال، إيمان السعيد مقدم
in
الإعلان التجاري إدارة
/ الصحافة إدارة
2010
Hey, we have placed the reservation for you!
By the way, why not check out events that you can attend while you pick your title.
You are currently in the queue to collect this book. You will be notified once it is your turn to collect the book.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place the reservation. Kindly try again later.
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Do you wish to request the book?
سيميائية الإعلان التجاري : دراسة لما نشر في صحيفتي الأهرام والأخبار (2007-2008)
by
محمود، منال جمال مؤلف
, جلال، إيمان السعيد مقدم
in
الإعلان التجاري إدارة
/ الصحافة إدارة
2010
Please be aware that the book you have requested cannot be checked out. If you would like to checkout this book, you can reserve another copy
We have requested the book for you!
Your request is successful and it will be processed during the Library working hours. Please check the status of your request in My Requests.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place your request. Kindly try again later.
سيميائية الإعلان التجاري : دراسة لما نشر في صحيفتي الأهرام والأخبار (2007-2008)
BOOK
سيميائية الإعلان التجاري : دراسة لما نشر في صحيفتي الأهرام والأخبار (2007-2008)
2010
Available to read in the library!
Request Book From Autostore
and Choose the Collection Method
Overview
يهتم هذا الكتاب بالإعلان التجاري في صحيفتي الأهرام والأخبار 2007 -2008 من المنظور السيميائي. يبدأ الكتاب بمقدمة نظرية حول الإعلان والسيمياء، ويهتم الباب الأول بدراسة السمات اللغوية للإعلان التجاري من خلال دراسة مفصلة للمستويات اللغوية المختلفة ؛ الصوتية والصرفية والتركيبية والدلالية كما يعالج التناص. ويختص الباب الثاني بالعلامات البصرية بوصفها قوام الإعلان التجاري، وينقسم إلى فصول ثلاثة ؛ يدرس الأول الصورة والثاني الخط، والثالث اللون، ويفيد الكتاب في هذا الباب من مفاهيم سيميائية هي : الأيقونة والمؤشر والرمز. ويركز الكتاب على العلاقة بين العلامات اللغوية وغير اللغوية من خلال الباب الثالث الذي يتناول تركيب العلامات اللغوية وغير اللغوية، ويطبق المفاهيم السيميائية المؤشرية والرمزية والأيقونية.
Publisher
الأكاديمية الحديثة للكتاب الجامعي,ماس للطباعة
Subject
Item info:
2
items available
2
items total in all locations
| Call Number | Copies | Material | Location |
|---|---|---|---|
| HD 69 .B7 M34 2010 | 1 | BOOK | BUSINESS |
| 1 | BOOK | AUTOSTORE |
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.