Asset Details
MbrlCatalogueTitleDetail
Do you wish to reserve the book?
جماليات الأسلوب في ديوان \حفلة أرق\ لعائشة النويمي
by
الزهراني، أسماء بنت عبدالله عبدالخالق
in
البناء الفني
/ التمثيل الصوتي
/ الصورة الشعرية
/ النقد التحليلي
2024
Hey, we have placed the reservation for you!
By the way, why not check out events that you can attend while you pick your title.
You are currently in the queue to collect this book. You will be notified once it is your turn to collect the book.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place the reservation. Kindly try again later.
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Do you wish to request the book?
جماليات الأسلوب في ديوان \حفلة أرق\ لعائشة النويمي
by
الزهراني، أسماء بنت عبدالله عبدالخالق
in
البناء الفني
/ التمثيل الصوتي
/ الصورة الشعرية
/ النقد التحليلي
2024
Please be aware that the book you have requested cannot be checked out. If you would like to checkout this book, you can reserve another copy
We have requested the book for you!
Your request is successful and it will be processed during the Library working hours. Please check the status of your request in My Requests.
Oops! Something went wrong.
Looks like we were not able to place your request. Kindly try again later.
Journal Article
جماليات الأسلوب في ديوان \حفلة أرق\ لعائشة النويمي
2024
Request Book From Autostore
and Choose the Collection Method
Overview
يسعى هذا البحث إلى تتبع جماليات الأسلوب في ديوان (حفلة أرق) لعائشة النويمي؛ ويتكون من مقدمة وتمهيد ومبحثين ونتائج، اهتم التمهيد بتوضيح المصطلحات الجمالية التي انطلق منها لدراسة والتحليل، وتطرق المبحث الأول إلى الجماليات اللغوية الأسلوبية، ويتطرق إلى التشكيل اللغوي، والبنى الأسلوبية وأشكال التعالق. أما المبحث الثاني فقد تطرق إلى جماليات الدلالة بين التركيب والتصوير، ويناقش جماليات السلب والإثبات والتكرار، والرؤية الشعرية والموقف النسوي، وجماليات البنية التصويرية. وقد اعتمد على المنهج الأسلوبي أداة للمقاربة والتحليل، وتوصل إلى جملة من النتائج، منها: أن مفارقة العنوان قد سيطرت على نسيج الخطاب الشعري في الديوان كله، وقد عمدت الشاعرة إلى اتباع لغة حوارية تخلصت فيها من الغنائية المفرطة؛ لتجعل خطابها ينماز بخصوصية نصية، كما عمدت إلى التجديد باتباع التنافر والمفارقة، واستدعت دلالات تراثية، كما عمدت إلى التكثيف الرمزي.
Publisher
جامعة ذمار - كلية الآداب
Subject
MBRLCatalogueRelatedBooks
Related Items
Related Items
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.